Pedalbordsirritation..

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Pedalbordsirritation..

Inlägg av blackparkas »

Håller på att dra ihop ett andra pedalbord för att ha i metalbandet, tanken var ett smidigare bord med bara några få pedaler.

Sitter och pular lite och egentligen är det bara 2 pedaler jag ska ha, stämpedal och MXR M80.

Fick hem några Stonecastlebord nu och har lagt upp pedalerna på det minsta för att se hur det blir, frågan är om det inte kanske får bli det i alla fall.

Vill ha en till dist på bordet för att kunna ha ytterligare skit vid behov, alt. mindre förstås.

Sedan ska det få plats med ett Relay G50 på + att jag nog vill ha en kompressor... kanske...

Detta gör att det inte går att ha så mycket mindre bord än minsta Stonecastle.

Kör nog på det. Eller?
Bättre att ha lite plats över utifall... Och så finns det ju större plats för telekablar etc... Hm... men.. Mjo.. Kanske...
Alternativet just nu är ett T-rex Tonetrunk 42, men det känns onödigt stort, + att jag börjat gilla tanken att bara lyfta av locket igen, istället för att lyfta ur pedalbordet...

Bild

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Re: Pedalbordsirritation..

Inlägg av mikkejohansson »

Pedaltrain Jr.

Så kan du sätta relayen under bordeti värsta fall :)

Edit: fast det där + relay kan du rymma på ett PT Mini. Hittar du gamla sorten kan du klämma mottagaren vid "läppen" på framsidan och spara ännu mer plats.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Poester
VIP medlem

Inlägg av Poester »

mikkejohansson skrev:Pedaltrain Jr.

Edit: fast det där + relay kan du rymma på ett PT Mini. Hittar du gamla sorten kan du klämma mottagaren vid "läppen" på framsidan och spara ännu mer plats.
Vad kostar dom typ?
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

mikkejohansson skrev:Pedaltrain Jr.

Hm... Nja... Då har jag nog hellre det här, Pedaltrain Jr är ju större än det här.

Nano har jag haft, det är för litet, mini skulle kunna funka, men då får man nog ha bara 3 pedaler + trådlösal, vilket egentligen nog är vad jag skulle haft men...

Men, klämma mottagaren vid läppen?
Huh?
Hur menar du?

Största irritationen är att jag skulle ha ett liiiiitet smidigt bord med barra 2 pedaler + trådlöst... Det har ju spruckit redan nu....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Eller typ såhär:

Bild

Om du har Zvexen på bordet rymmer du kanske mottagaren tvärs över ovanför? Mini:t är sjukt smidigt i storlek...

Menade annars typ såhär, som de gjort med vaddetnuär som ligger på högkant vid "läppen":

Bild
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Ja, ett mini vore ju onekligen mycket bra, men jag orkar inte krångla nå´t känner jag, och jag köper inte av tysken... :D

Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Ok.

Jag ser inte mig själv använda nåt annat än PedalTrain-bord i framtiden. Otroligt smidiga och stabila. Men har förstått att det är råddigt kring försäljningen.
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++

Inlägg av Aslan »

På mitt "flyg-bord" (pedalbord som går in i handbagaget) som är ett PT Nano så har jag bara en G30, stämmis och VTBass. Klarar mig galant bara med det.
Fundera lite på hur ni tänker turnera/resa. Lite surt att betala massor av pengar för övervikt vid varje flyg. Min senaste turné blev det 17 flyg totalt så det hade inte gått:)
Jag vet att det suger rejält att tänka så men lite mer realistiskt...
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
HirYoshima
Medlem++

Inlägg av HirYoshima »

Ska du bara ha 2 pedaler behöver du väl inget pedalbord? Då får de ju enkelt plats i gigbagen!
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
Jeff
Medlem+

Inlägg av Jeff »

Aslan skrev:På mitt "flyg-bord" (pedalbord som går in i handbagaget) som är ett PT Nano så har jag bara en G30, stämmis och VTBass. Klarar mig galant bara med det.
Fundera lite på hur ni tänker turnera/resa. Lite surt att betala massor av pengar för övervikt vid varje flyg. Min senaste turné blev det 17 flyg totalt så det hade inte gått:)

Har du någon bild liggandes?
No Parole from Rock 'n' Roll
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++

Inlägg av Aslan »

Skepp87 skrev:
Aslan skrev:På mitt "flyg-bord" (pedalbord som går in i handbagaget) som är ett PT Nano så har jag bara en G30, stämmis och VTBass. Klarar mig galant bara med det.

Har du någon bild liggandes?
Inte just nu, men jag kan ta vid tillfälle:)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

HirYoshima skrev:Ska du bara ha 2 pedaler behöver du väl inget pedalbord? Då får de ju enkelt plats i gigbagen!

Näeh, man måste ha pedalbord. Oavsett om jag bara skulle ha stämmis skulle jag ha pedalbord... :D
Sedan ska ju trådlösa på också och det vill jag inte ha på golvet..

2 pedaler + G50 alltså. Minimum. Sedan som sagt så kanske jag behöver en kompressor dessutom, det återstår att se.

Jag gillar också Pedaltrainborden väldigt mycket. Ett Mini skulle förmodligen vara helt perfekt, men som sagt, jag tänker inte beställa av Tysken och jag känner inte heller för att köpa av TGT11 när jag har egen musikaffär och kan få tag i annat som förvisso inte är lika tilltalande, men som funkar.

Stonecastlebordet tycker jag är perfekt i många anseenden.
Man får plats med ganska många pedaler + G50, det är 40x30 så det går absolut att ha med som handbaggage.
+ Att man bara lyfter av locket när man ska köra som sagt, har tröttnat lite på just den delen när det gäller pedatrain, att man måste lyfta ur skiten, det blir mer plug n play.
Att Stonecastle dessutom är någorlunda hårt till skillnad mot pt´s mjuka väskor som är de enda jag har råd med, gör det ännu mer intressant.

Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Bara för att spä på lite så fick jag mitt Pedaltrain One-HC igår och så var saken biff. Blir aldrig något annat!
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Seaweed skrev:Bara för att spä på lite så fick jag mitt Pedaltrain One-HC igår och så var saken biff. Blir aldrig något annat!

Men det är ju alldeles för stort!!!

Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

blackparkas skrev:
Seaweed skrev:Bara för att spä på lite så fick jag mitt Pedaltrain One-HC igår och så var saken biff. Blir aldrig något annat!

Men det är ju alldeles för stort!!!
Ja, men det finns väl i mindre varianter? ;) Var mest själva konstruktionen jag försökte hylla. ;)
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Tyst med dig!

:D

Jo, har ju ett Pedaltrain... Two? One? Jr? Ingen aning, men ett pedaltrain i alla fall, inte minsta modellen av de tvåradiga.
Kanonbord verkligen. Och ett mini skulle förmodligen passa perfekt.

Känner mig i dagsläget rätt korkad som sålde Nanot i Glanshammar i fjol... Det hade förmodligen funkat till det jag behöver....

Skriv svar