Strömförsörjning

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Strömförsörjning

Inlägg av Punkster »

För tillfället så fixar jag om en del med mitt pedalbord. Bland annat har jag funderat på att byta ut min Harley Benton Powerplant. Jag har kikat lite på en Visual Sound-grunka för mina 9v-pedaler, tycker att den verkar väldigt smidig jämfört med Powerplanten. Dessutom skulle jag få mer plats på bordet för ytterligare roliga pedaler, och Visual sound-grejen har 1700mA jämfört med Powerplanten som vad jag minns bara har 500mA.

Är det nån här som har testat en sån? Är dom bra? Hur står den sig mot "riktiga" "powerbricks" eller vad man ska kalla dom? För under 300 spänn ink. daisychain och sladdar så verkar det nästan för bra för att vara sant.

http://www.thomann.de/se/visual_sound_v ... o_pack.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
/Linus
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++

Re: Strömförsörjning

Inlägg av joachime »

Jag har en sån 1spot och det har funkat bra. Förutom en gång när gitarristen hade slut på batteri i sin stämpedal och jag daisychainade vidare till den också. Då fick jag ett svagt brum. Gissar att jag sluppit det om jag använt en strömförsörjning med isolerade uttag.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
slarvid
Medlem+

Inlägg av slarvid »

Jag är harley benton powerplant jr. De har fått bra rec. 5 isolerade utgångar på 120mA var. Finns med en sladd som gör att man kan få ut 240mA ur två oxå. Sen kan man ju löda kablar för att få en 18volt oxå. Iaf det är clone på trex. 250kr
Starkare: ardbeg, springbank
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Nu har jag iaf beställt en sån där Visual Sound-grej. Ska hämta den på Posten imorrn. Spännande =)
/Linus
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

OneSpot är kanon så länge man inte får problem med pedaler som inte gillar daisychain och så! Jag kör en sån på mitt mindre bord.

Jag har ju två Strymon-pedaler på bordet nu, och då räcker nästan inga av de vanliga strömdosorna till, så jag skaffade Voodoo Labs Digital Power som ger 400mA per utgång.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
klasextas
VIP medlem

Re: Sv: Strömförsörjning

Inlägg av klasextas »

Battery clip ingår i 1 spot, kan den användas istället för batteri i pedaler som saknar kontakt för strömkabel? Är det rätt uppfattat?
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

klasextas skrev:Battery clip ingår i 1 spot, kan den användas istället för batteri i pedaler som saknar kontakt för strömkabel? Är det rätt uppfattat?
:tummenupp:
Användarvisningsbild
klasextas
VIP medlem

Inlägg av klasextas »

mikkejohansson skrev:
klasextas skrev:Battery clip ingår i 1 spot, kan den användas istället för batteri i pedaler som saknar kontakt för strömkabel? Är det rätt uppfattat?
:tummenupp:
Kanon ju!
Användarvisningsbild
slarvid
Medlem+

Inlägg av slarvid »

När jag fick en sån pedal senast som saknade strömuttag köpte jag ett på el-affären hemma och så lödde farbrorn på musikaffären in det åt mig för typ 50kr. Ska man komma åt batterisladden får ju typ pedalen va öppen
Starkare: ardbeg, springbank
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

slarvid skrev:När jag fick en sån pedal senast som saknade strömuttag köpte jag ett på el-affären hemma och så lödde farbrorn på musikaffären in det åt mig för typ 50kr. Ska man komma åt batterisladden får ju typ pedalen va öppen
Beror ju lite på vad för pedal. De flesta med en bottenplatta man skruvar av för att komma åt batteriet (typ...alla utom Boss och Ibanez :) ) går det ha en sladd som kommer ut lite diskret.

Gamla MXR brukar väl sakna jack?
Skriv svar