Trådlöst.
-
- Medlem
Trådlöst.
Hejsan hejsan.
Hoppas det anses vara skrivet rätt kategori nu då.
Nu vill jag ha tips igen.
Trådlöst!
Tänkte införskaffa trådlöst system så man kan springa runt lite mer på scenen men tänkte bli överöst av "det här är bra" först. Så vad har ni för erfarenheter av trådlösa system. Bra signal, räckvidd, prisvärt, digitalt eller analogt?
Tralala tack på förhand.
Hoppas det anses vara skrivet rätt kategori nu då.
Nu vill jag ha tips igen.
Trådlöst!
Tänkte införskaffa trådlöst system så man kan springa runt lite mer på scenen men tänkte bli överöst av "det här är bra" först. Så vad har ni för erfarenheter av trådlösa system. Bra signal, räckvidd, prisvärt, digitalt eller analogt?
Tralala tack på förhand.
- blackparkas
- Medlem++++
Re: Trådlöst.
Line6 G50!
Smidigt, kanske mest för att man sätter mottagaren på pedalbordet istället för att ha nå´n stor klump på stärken eller rackmonterat.
Färdigkopplat och klart liksom.
Smidigt, kanske mest för att man sätter mottagaren på pedalbordet istället för att ha nå´n stor klump på stärken eller rackmonterat.
Färdigkopplat och klart liksom.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Calle M
- Medlem
+1 på G50 .. rejäl mottagare i metal som tål lite och funkar bra oxå. Lägg hellre lite extra pengar på ngt som håller.
Ibanez SR705tk x2st, Fender Jazzbass Special-86,Spector NS -98, Yamaha RBX375
Peavey VB-3 ,EBS TD660, 2xTks 2128 ,Mxr M80di, VT-Bass, Line6 G-50
https://www.facebook.com/ScandalCircus" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=-XFYoyexe9Y" onclick="window.open(this.href);return false;
Peavey VB-3 ,EBS TD660, 2xTks 2128 ,Mxr M80di, VT-Bass, Line6 G-50
https://www.facebook.com/ScandalCircus" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=-XFYoyexe9Y" onclick="window.open(this.href);return false;
- JazzBassillen
- Medlem+
Line6 G50!
Som männen sa.
Gitarristen har lillebrorsan G30 och är nöjd med den (trots plastig sändare).
En av de stora fördelarna med trådlöst är enligt mitt förmenande att man kan gå iväg och lyssna hur det låter utifrån FOH vid soundcheck och trakassera ljudteknikern med sina önskemål, djupsinniga teorier om ljudfrekvenser, the significance of short-person behavior In pedal-depressed panchromatic resonance and other highly ambient domains...
Som männen sa.
Gitarristen har lillebrorsan G30 och är nöjd med den (trots plastig sändare).
En av de stora fördelarna med trådlöst är enligt mitt förmenande att man kan gå iväg och lyssna hur det låter utifrån FOH vid soundcheck och trakassera ljudteknikern med sina önskemål, djupsinniga teorier om ljudfrekvenser, the significance of short-person behavior In pedal-depressed panchromatic resonance and other highly ambient domains...
Schatz P/J, Fender Jazz CIJ, Ibanez AEB 10BK, Framus Triumph 4/60 EUB, Squier VM bandlös, Noname 3/4 plywoodkontra
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
- Poester
- VIP medlem
Eftersom ingen annan har påpekat det ännu så säger jag Line 6 G50! Funkar kanon för mig och i mitt tycke till en helt okej peng!
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
- inber
- VIP medlem
Förstår inte varför ingen har nämnt Line6 G50. Funkar kanonbra IMHO.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
- Cuba
- VIP medlem
Ett bra trådlöst system är annars Line6 G50. Både i repan och på gig!inber skrev:Förstår inte varför ingen har nämnt Line6 G50. Funkar kanonbra IMHO.
-
- Medlem
Coolt med bra tips och så. Men jag är lite inne på Line6 G50. Är det något ni vet nått om eller?
- bassmayhem
- Kontot är inaktiverat
Skulle inte G50 vara ett bra alternativ, om nu ingen har nämnt det? 
Skämt åsido: mest och bäst trådlöst på denna sidan superduperproffspriser. Du kan höra skillnad om du står i din ensamhet och lyssnar, men i bandsammanhanget är det som vanligt. Du slipper fula noise gate-artefakter som i Shure PLX-14 (tror jag det heter), du slipper komprimeras ihop till en onyanserad ljudkorv. Den är liten, lättanvänd och stabil. Jag köpte en och använder den jämt bara för att slippa sladderiet. En annan fördel med trådlöst: om du har en bas som är lite taskigt jordad så försvinner det problemet också i och med att du inte sitter fast i förstärkaren.

Skämt åsido: mest och bäst trådlöst på denna sidan superduperproffspriser. Du kan höra skillnad om du står i din ensamhet och lyssnar, men i bandsammanhanget är det som vanligt. Du slipper fula noise gate-artefakter som i Shure PLX-14 (tror jag det heter), du slipper komprimeras ihop till en onyanserad ljudkorv. Den är liten, lättanvänd och stabil. Jag köpte en och använder den jämt bara för att slippa sladderiet. En annan fördel med trådlöst: om du har en bas som är lite taskigt jordad så försvinner det problemet också i och med att du inte sitter fast i förstärkaren.
Basar: Fender, G&L, Kala, Lakland, NS Design, Tacoma och Warwick
Ljud: Ampeg, Bose, EBS, Eden, Fender, Genz Benz, QSC, TKS, Trace-Elliot och Yamaha
Tillbehör: Avalon Design, Boss, Cioks, EBS, Korg, Markbass, Roland, TC Electronic och Vovox
Ljud: Ampeg, Bose, EBS, Eden, Fender, Genz Benz, QSC, TKS, Trace-Elliot och Yamaha
Tillbehör: Avalon Design, Boss, Cioks, EBS, Korg, Markbass, Roland, TC Electronic och Vovox
- Poester
- VIP medlem
Sluta förvilla stackarn nu med alla era olika förslag! Kan vi inte försöka enas om ett bra? 

- blackparkas
- Medlem++++
pulvver skrev:Coolt med bra tips och så. Men jag är lite inne på Line6 G50. Är det något ni vet nått om eller?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- lowfreq
- Medlem++
Du bör även kolla upp G50 också , den är bra!
Don't mess with me, I do not want any treble!
- Zoufbass
- Medlem
Ni vet inte vad ni pratar om! Grabben ska ha ett line 6 G50! Det är det enda rätta
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
Jag märker ju att ingen här inne har skådat ljuset än. Det finns bara ett trådlöst system som sammanfattar smidighet och bra ljud.
Line6 G50.
Strunta i vad de andra säger...
Line6 G50.
Strunta i vad de andra säger...
- Aslan
- Medlem++
Precis som alla andra säger så har mitt Line6 G30 funkat felfritt på flertalet turnéer:)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
-
- Medlem+
Det finns visst ett nytt märke på marknaden .
Line6 G50 nånting ? som tydligen ska vara bra !
Annars så kan du få köpa mitt gamla reach system .
Garanterat olagligt överallt i Sverige
Line6 G50 nånting ? som tydligen ska vara bra !
Annars så kan du få köpa mitt gamla reach system .
Garanterat olagligt överallt i Sverige

Fårfiol -98.
- Poester
- VIP medlem

- engson
- Hedersmedlem
Äsch. Jag sålde mitt G50 och köpte ett billigt AKG för under tusenlappen. Fungerar alldeles utmärkt. Hör ingen skillnad alls. Men jag spelar bara enkla bluesgångar med rätt murrig och dov ton... 
Annars är både G30 och G50 schyssta grejor. Gillade G50 bättre än G30. Känns lite rejälare och mindre plastigt. Gitarristen i bandet spelar med det enklaste Shuresystemet. Drar mycket batteri, annars är han nöjd och det låter bra.

Annars är både G30 och G50 schyssta grejor. Gillade G50 bättre än G30. Känns lite rejälare och mindre plastigt. Gitarristen i bandet spelar med det enklaste Shuresystemet. Drar mycket batteri, annars är han nöjd och det låter bra.
-
- Medlem+
Funderar också på att skaffa trådlöst, är det Line 6 G50 man ska ha tro?
- newheartshadow
- VIP medlem
Kort och gott, ja.Hellbum skrev:Funderar också på att skaffa trådlöst, är det Line 6 G50 man ska ha tro?
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
- inber
- VIP medlem
Ja.Hellbum skrev:Funderar också på att skaffa trådlöst, är det Line 6 G50 man ska ha tro?
Ingen av oss kan väl göra anspråk på att ha långtidstestat marknadens samtliga system, men jag har ett G50 och är nöjd. Låter helt transparent, stabilt byggt och känns rejält i största allmänhet.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
- TDHP
- Forumvärd
Jag har också ett billigt AKG.
Funkar utmärkt.
Plastigt och inget för turnébruk kanske, men duger bra de 3-4 ggr om året jag har användning för det.
Funkar utmärkt.
Plastigt och inget för turnébruk kanske, men duger bra de 3-4 ggr om året jag har användning för det.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- Hatt_Johan
- Medlem+
Passar på att nämna Line6 G50!
Köpte mitt för ett halvår sen. Har använt det noll gånger!
Köpte mitt för ett halvår sen. Har använt det noll gånger!
Leading Light
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=imATF-ZkoEc[/youtube]
Fender 70's Precision Olympic White
EBS Multidrive och Multicomp
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
Ampeg Svt-3 Pro, Svt410He, Svt115E
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=imATF-ZkoEc[/youtube]
Fender 70's Precision Olympic White
EBS Multidrive och Multicomp
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
Ampeg Svt-3 Pro, Svt410He, Svt115E
- Roger Hedin
- Medlem++
Eftersom ingen nämner G50 så gör väl jag det.
Anledningen till att jag skaffade mitt var inte för att slå kullerbyttor och frivola frivolter, utan för att slippa jordbrum från passiva basar. Oavsett bas du kör genom G50 så försvinner alla eventuella jordproblem, som surr och brum. Systemet är det absolut bästa om man jämför med andra i samma prisklass och även med andra dyrare. Hög verkningsgrad, inget brus, inga hörbara kompressionsartefakter (inte hörbara för mig i alla fall, och jag är petig...) och sen är det skönt att inte sitta fast. Jag använder det på ALLA gig utom till kontran.
Anledningen till att jag skaffade mitt var inte för att slå kullerbyttor och frivola frivolter, utan för att slippa jordbrum från passiva basar. Oavsett bas du kör genom G50 så försvinner alla eventuella jordproblem, som surr och brum. Systemet är det absolut bästa om man jämför med andra i samma prisklass och även med andra dyrare. Hög verkningsgrad, inget brus, inga hörbara kompressionsartefakter (inte hörbara för mig i alla fall, och jag är petig...) och sen är det skönt att inte sitta fast. Jag använder det på ALLA gig utom till kontran.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
- saft
- Medlem++
- Kontakt:
Va in å frågade lokala musikhandlaren för ett tag sen då vi funderar på att uppgradera. Han rekomenderade ett märke som heter Line6 med deras trådlösa g50, alternativt g30 om vi hade dåligt med kosing. Fick även samma tips av en kille som jobbar som backlineteckniker på heltid.
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
https://orcd.co/urtidsdjur