Måste dela med mig av ett dundermisstag som jag råkade göra i torsdags:
Var på ett sedvanligt rep med kören jag har förmån att få spela tillsammans. Givetvis tänkte jag använda mig av min relativt nyinköpta EHX Memory Toy för att få delay/chorus på basen. Kopplade in allt och satte igång. Utan att slå på effekten fungerade det jättebra (givetvis), men när jag slog igång pedalen och lysdioden sken fint, då blev basen helt tyst!!! Kunde då inte i mitt liv förstå hur det kunde bli så här. Av och på med effekten, i och ur med kablarna, etc. Skakade pedalen och lyssnade efter lösa delar (hade bara varsamt stoppat pedalen i gigbagen). Inget hjälpte då. Som tur var är konstruktionen med true bypass så i urkopplat läge gick ju signalen igenom trots allt.
Jag hade alltså på något vis moddat en Memory Toy till att bli en Mute Toy. Vad mer kan man begära?

...förrän jag kommit hem och sänglampan hade släckts för aftonen: jag hade förväxlat in- och utgångarna på effektlådan och kom inte på det direkt. Pinsamt!!!!
Jag kanske tillhör de få som tänker signalvägar från vänster till höger. Så har jag ställt in min Zoom B3 för det blir mest logiskt i mitt huvud. Nu kopplas inte B3:an på sidorna utan helt från baksidan, så det kan jag klara av utan att förväxla in- och utgångar. Men visst hade de tidiga EBS-pedalerna denna koppling också, alltså från vänster till höger?
/MrBaloo med dumstruten på huvudet