Jo Jag har införskaffat mig en Pod X3 live lite för att undersöka om detta är vägen för mig att gå i mitt coverband.
Nu till min fråga någon annan som har en X3 eller XT som skulle kunna komma med några sköna inställningar. Jag ar pillat lite granna men just nu sitter jag utan möjlighet att höra vad jag gör så jag tänkte kolla om någon har några inställningar som de gillar
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.
http://www.talkbass.com/forum/f36/exper ... ig-902681/" onclick="window.open(this.href);return false; Kom på lite senare att du kan pröva några av sakerna ur den här tråden, x3:an har väl två kanaler och har den inte någon form av parametrisk eq eller filter (om det ä ett envelope sätt "sens" på noll, voila! Ett helt vanligt filter) skulle jag vara väldigt shockad.
https://eartheaters.bandcamp.com/
Daion Savage 1982, Aria pro II Magna (Alembic Mickar) -> Pedaler -> Marshall MB450 + Hembyggd Eminence 410
John_D skrev:Jo Jag har införskaffat mig en Pod X3 live lite för att undersöka om detta är vägen för mig att gå i mitt coverband.
Nu till min fråga någon annan som har en X3 eller XT som skulle kunna komma med några sköna inställningar. Jag ar pillat lite granna men just nu sitter jag utan möjlighet att höra vad jag gör så jag tänkte kolla om någon har några inställningar som de gillar
Jag hade en XT ett tag och kombinationen jag gillade och använde var GK 800RB ->Hartke 4x10" och en Tube screamer på 30 - 40%som dist. Det verkade fungera även för åhörarna då det hände att jag fick frågor efter gig vad jag hade för rigg och pekade på golvet på Podden.
John_D skrev:Jo Jag har införskaffat mig en Pod X3 live lite för att undersöka om detta är vägen för mig att gå i mitt coverband.
Vad är du ute efter för sound då?
Skickat från min handsvettshatande motorola
Lite allt möjligt. Vi kör ju låtar från Motörhead, Metallica, Billy Idol, Gren day bl a. Så lite olika sköna ljud ljud är ju av intresse. Tänkte jag skulle sätta mig ikväll och se om jag kan ratta fram något oxå.
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.
Jag tycker det blir bäst när man blandar två grundljud. Men det viktigaste är nog att du lär dig att ratta poden. Kolla youtubeklipp för tips. Ska kolla några egna ljud ,bara jag får tid... Återkommer