Tech 21 boost dla, vet någon något om den?

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
JohannesH
Medlem+

Tech 21 boost dla, vet någon något om den?

Inlägg av JohannesH »

Hej!
Har någon erfarenhet av tech 21 boost dla (v3)?
Går det att ha den i bakgrunden likt reverb/vissa analoga delay?
Hur digitalt låter den? Jag vill gärna ha lite liv i delayet.

Har också läst lite rykten om att den håller ut delayet om man håller in av/på-knappen. Stämmer det?!

Andreassons musik vägrar att ge öppet köp på den och det finns inte mycket info om den till bas.

Jag diggar den analoga delen på min tc repeater men den är så stor och jag skulle vilja boosta signalen då jag lirar solon.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Re: Tech 21 boost dla, vet någon något om den?

Inlägg av blackparkas »

Känns som att du skulle kunna få svar på dina frågor genom att testa den i butiken egentligen, och det lär du väl få hos Andreassons? :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
JohannesH
Medlem+

Inlägg av JohannesH »

Hade jag gärna gjort!
Men..
De har haft svårt att sälja den modellen tidigare så de vägrar att ta in den.
Inte första gången de ger ett något osympatiskt intryck..
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Så du tycker att butikerna ska ta in pedaler som de inte gör någon förtjänst på, betala frakt på det och sedan eventuellt antingen betala frakten tillbaka till Uppsala Musikverkstad (som har Tech21 agenturen) om du inte köper den, alt. gå ännu fler hundralappar back genom att rea ut pedalen?

Jag vet, jag låter som en surpitt, men det är så sällan folk ser annat än slutkundens perspektiv i de här frågorna.

Jag hade inte heller tagit in pedalen om jag inte visste säkert att kunden skulle ha just den faktiskt.
Som sagt så tjänar vi som inte heter Uppsala Musikverkstad ingenting på Tech 21-pedalerna, för det ska ju matchas pris också misstänker jag, och ta hem pedaler med dyr frakt, som man vet att man förmodligen inte kommer sälja ens med nollmarginal om inte kunden som frågar efter den inte vill ha den funkar helt enkelt inte i ett företag som försöker gå med vinst.

Jag tycker inte det handlar om att vara osympatisk, men det beror ju lite på hur butiken uttrycker sig förstås :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
inber
VIP medlem

Inlägg av inber »

blackparkas skrev:Så du tycker att butikerna ska ta in pedaler som de inte gör någon förtjänst på, betala frakt på det och sedan eventuellt antingen betala frakten tillbaka till Uppsala Musikverkstad (som har Tech21 agenturen) om du inte köper den, alt. gå ännu fler hundralappar back genom att rea ut pedalen?

Jag vet, jag låter som en surpitt, men det är så sällan folk ser annat än slutkundens perspektiv i de här frågorna.

Jag hade inte heller tagit in pedalen om jag inte visste säkert att kunden skulle ha just den faktiskt.
Som sagt så tjänar vi som inte heter Uppsala Musikverkstad ingenting på Tech 21-pedalerna, för det ska ju matchas pris också misstänker jag, och ta hem pedaler med dyr frakt, som man vet att man förmodligen inte kommer sälja ens med nollmarginal om inte kunden som frågar efter den inte vill ha den funkar helt enkelt inte i ett företag som försöker gå med vinst.

Jag tycker inte det handlar om att vara osympatisk, men det beror ju lite på hur butiken uttrycker sig förstås :D
Bra där, Parkas!

Du ska låta som en surpitt, för du har helt rätt. Bra affärer utmärks av win-win, dvs att båda parter tjänar på affären.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Användarvisningsbild
JohannesH
Medlem+

Inlägg av JohannesH »

Osympatin handlade mest om hur de la fram det.

Jag förstår musikaffärernas situation, jag förstår och tycker att det är helt ok att man ska betala om de tar hem produkten men om det är så att de vägrar öppet köp på en produkt de har i sitt sortiment (ordermusic) så tycker jag att de inte ska ha den där från första början.
Lägg sedan till att många (inte alla) som jobbar i musikaffärer suckar om man vill ha hjälp eller ställer "dumma" frågor. Det gör ju att man får allt svårare att inte motivera ett köp från tysken..

Jag vände mig till Tgt11 istället med mina "dumma" frågor istället och fick grymt bra hjälp.
Det blir ett Malekko ekko.
Öppet köp blir det så klart, jag behövde inte ens fråga.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++

Inlägg av Roger Hedin »

Jag köpte mig ett delay i vintras som vida överskred mina förväntningar: TC Electronic Flashback X4.
Det har en massa bra inställningar från lo-fi till hi-fi. Dessutom Tap Tempo och en begränsad men ändock Looper. Jag är helt nöjd med denna, den har också möjlighet för tail-off när man slår av den.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
JohannesH
Medlem+

Inlägg av JohannesH »

Jag diggar repeatern och flashbackdelayet verkar ju spela i samma liga men går det att få till en volymbump med fashbacken? Den stora flashbacken är tyvärr för stor för vad jag letar men den lilla skulle ju funka om Malekkon inte kommer överens med min bas-signal. :)
Skriv svar