Bass Rockman

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Bass Rockman

Inlägg av Eagle Hazze »

Av ren nyfikenhet, har någon av er ägt/äger en Bass Rockman.
Ägde en på 80-talet, var hyfsat nöjd med ljudet men inte med de plastiga kontakterna.
http://www.ebay.com/bhp/bass-rockman" onclick="window.open(this.href);return false;
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++

Re: Bass Rockman

Inlägg av Roger Hedin »

Jag skulle använda en Rockman (gitarrmodellen dock) till min gamla Chapman Stick 1984, men den brusade något kopiöst och gick inte köra med trafo, då den förde en massa oväsen. Rockman hade sin tid och charm, men de är nog mer att se som en kul historisk grej. Sen tog ju GK över med sina små plåtkombi. Den lokala musikaffären - Musikhuset, som sedermera blev Musikbörsenkedjan - sålde c:a 250-300 sådana bara i Norrköping, de flesta för gitarr. Jag undrar vart de tog vägen. Sen kom ju EBS Microbass (ettan). Om jag inte tar fel så är en sådan till salu här på forumet.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Re: Bass Rockman

Inlägg av Eagle Hazze »

Roger Hedin skrev:Jag skulle använda en Rockman (gitarrmodellen dock) till min gamla Chapman Stick 1984, men den brusade något kopiöst och gick inte köra med trafo, då den förde en massa oväsen. Rockman hade sin tid och charm, men de är nog mer att se som en kul historisk grej. Sen tog ju GK över med sina små plåtkombi. Den lokala musikaffären - Musikhuset, som sedermera blev Musikbörsenkedjan - sålde c:a 250-300 sådana bara i Norrköping, de flesta för gitarr. Jag undrar vart de tog vägen. Sen kom ju EBS Microbass (ettan). Om jag inte tar fel så är en sådan till salu här på forumet.
ja det var rusch ett tag, upplevde samma rusch på basvarianten. Jaha gitarrrockmannen brusade. Det enda som var helt oanvändbart på basutgåvan var disten som lät riktigt illa. Smörpappsfuzz.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Skriv svar