Jag vill ha em Sansamp BDDI men jag säljer de alltid

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
RolleHarris
Medlem++

Jag vill ha em Sansamp BDDI men jag säljer de alltid

Inlägg av RolleHarris »

Jag behöver en Sansamp BDDI för livebruk samt inspelning. Dock då funkar den inte live tycker jag då de scoopar soundet för mycket samt har en hård toppig diskant som är svårt att tämja. Vad ska jag satsa på istället? En microbass 2 eller en VTDI? MXR M80?
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+

Re: Jag vill ha em Sansamp BDDI men jag säljer de alltid

Inlägg av lekamen »

Jag håller om att bddi'n gröper ur alldeles för mycket men har verkligen hittat hem med VT Bass! Du borde testa VT Bass DI i så fall.
Användarvisningsbild
Rut66
Medlem

Inlägg av Rut66 »

Jag har en Microbass II som jag använder till allt. DI, preamp, effektloop, övningsförstärkare hemma (med tex Spotify i effektreturen). Dessutom kan jag ha två basar inkopplade och växla mellan. Jag föredrar ett rent ljud, men det finns möjlighet att skita ner ljudet något. Rekommenderas varmt!
Sandberg Ida Nielsen 5-Str, Sandberg California VM5, Windmill Windforce 5-str, "Bojsänket" (Svinbra HPD-jazz), Yamaha BB2000, Yamaha JB500R, Epiphone Zenith, Fender Precision Nate Mendel, Bach JB/MM, TKS1126 x2, Ibanez Promethean
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++

Inlägg av Roger Hedin »

Rut66 skrev:Jag har en Microbass II som jag använder till allt. DI, preamp, effektloop, övningsförstärkare hemma (med tex Spotify i effektreturen). Dessutom kan jag ha två basar inkopplade och växla mellan. Jag föredrar ett rent ljud, men det finns möjlighet att skita ner ljudet något. Rekommenderas varmt!
Ja, jag är ju så förtjust i den/dum att jag har två...
En BDDI har jag också haft, men den lät bara hårt, skrälligt, tomt och brusigt. Den gick sin väg fort som ögat. Något som kan vara intressant framöver är den NYA EBS ValveDrive som numera är en riktig preamp med DI, istället för bara en stor overdrive-pedal.
Senast redigerad av Roger Hedin den lör 05 apr 2014, 17:35, redigerad totalt 1 gånger.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

Testat VT Bass?
Fender - Pedaler - GK - TKS
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

Tack för svaren. Har inte testat VT Bass men ska kolla på den på nätet. Är den bättre alltså? Jag är vil inte helt såld på Ampeg soundet. Kanske ska kika på Microbass också
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

RolleHarris skrev:Tack för svaren. Har inte testat VT Bass men ska kolla på den på nätet. Är den bättre alltså? Jag är vil inte helt såld på Ampeg soundet. Kanske ska kika på Microbass också
Hara bara testat VT Bass som hastigast, men den ska ju vara lite mer mångsidig än BDDI sägs det.
Fender - Pedaler - GK - TKS
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

Jag tycker ju att BDDI låtet jättebra ensam när man lirar hemma å så men med bandet så funkar den inte. Då botde ju VTns midkontroll kunna råda bot på det
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

VT Bass är kanon för mig, men den är ju gjord för att låta Ampeg. Om du inte gillar det ljudet så kanske du ska titta på MXR eller Microbass istället.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

Jag gillar ju egentligen Ampeg också. Bara det att jag inte gillar det hårda scoopade soundet, borde inte denna bli perfa: http://www.thomann.de/se/tech_21_sansam ... ass_di.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+

Inlägg av lekamen »

Jag tror den blir perfekt. Jag kör allt från lätt rördriv till fetaste Kings X-dist med min VT och den har tack och lov ordentlig midkontroll.
Användarvisningsbild
tias
Medlem
Kontakt:

Inlägg av tias »

Jag spelat en hel del med Microbass 2 och VT Bass DI och medan MB2:an känns som pansarvagnen som aldrig sviker, så tycker jag EQn och röremuleringen är mycket roligare på VTDI. MB2:an är mångsidigare på andra vis, men när det kommer till att stöpa ljudet så känns det som att det finns mer man kan göra med VTDI.
Användarvisningsbild
flagg
Medlem+

Inlägg av flagg »

Jag gillar min VTDI, men samtidigt har jag insett att live (direkt till PA) eller i repan med in-ear hamnar blenden alltid under kl 12. Så det är ju ett tips om man gillar grundsoundet men inte tycker det funkar så bra med band.
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

Blir nog att åka till Borlänge nu till veckan och byta in en Multidrive och köpa en VTDI
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++

Inlägg av Roger Hedin »

Du har PM!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Phear
Medlem+

Re: Sv: Jag vill ha em Sansamp BDDI men jag säljer de alltid

Inlägg av Phear »

Tyckte MicrobassII:an jag hade stal lågbas. Får ibland känslan av att EBS-killarna tror att en elbas lägsta grundton är 70Hz och bästa disten är lätet "humla i en tom mjölkkartong" :grin: .

Skickat från min handsvettshatande motorola
Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
Användarvisningsbild
Lowlife
Medlem+

Inlägg av Lowlife »

Microbass effektretur är i mono, lite trist att ha som hörlursstärkare att öva med när man bara får en sida av ljudbilden fast i båda lurarna.
Bas:Black Beauties. Amps: Trace-Elliot+Peavey,all valve. Annat: Wasa sport.
Ingen har någonsin sträckt sig i en TV-soffa!
Skriv svar