har ett litet huvudbry just nu med bordet. Det som finns på bordet är:
korg pitch black
Wahwah
trex oktavtrampa
trex roommate jr
trex tremolo
ehx small stone
mooer ocd clone
samt EBS microbass 2.
so far so good.
Nu till hur jag vill.
Jag använder i ett band elbas och kontra, i det andra elbas samt akk-gura. jag vill kunna ha båda intrumenten i kopplade och samtidigt få ut bägge instr i PA med effekter med.
Samt så skulle jag helst vill kunna bypassa microbassen helt ialnd och bara köra ren P-Bass i ampegtoppen, vilket inte brukar låta helt tokigt.
hur bygger man runt problemet?
hjälp med layout på bordet
- slarvid
- Medlem+
hjälp med layout på bordet
Starkare: ardbeg, springbank
- slarvid
- Medlem+
- Roger Hedin
- Medlem++
Re: hjälp med layout på bordet
Hallå (Sl)Arvid!
Effektkedjan:
1 - PitchBlack
2 - Wah-wah
3 - Mooer
4 - Oktav
5 - Tremolo
6 - Phaser
7 - Reverb
Prova att växla vilket som låter bäst Wah - Mooer / Mooer - Wah och Tremolo - Phaser / Phaser - Tremolo...
Med MicroBass: lägg hela surven i loopen så har du effekter på båda instrumenten.
Det blir lätt att koppla förbi MB II, bara dra ur kablarna och skicka "bössan" rakt in i pedalerna och sen till stärkaren...
Effektkedjan:
1 - PitchBlack
2 - Wah-wah
3 - Mooer
4 - Oktav
5 - Tremolo
6 - Phaser
7 - Reverb
Prova att växla vilket som låter bäst Wah - Mooer / Mooer - Wah och Tremolo - Phaser / Phaser - Tremolo...
Med MicroBass: lägg hela surven i loopen så har du effekter på båda instrumenten.
Det blir lätt att koppla förbi MB II, bara dra ur kablarna och skicka "bössan" rakt in i pedalerna och sen till stärkaren...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
- slarvid
- Medlem+
Fan! Just det! Lägga hela skiten i Microns loop!!! Sen kan jag lägga den i en egen loop för att kunna bypassa hela skiten!!!!!
- Roger Hedin
- Medlem++
slarvid skrev:Fan! Just det! Lägga hela skiten i Microns loop!!! Sen kan jag lägga den i en egen loop för att kunna bypassa hela skiten!!!!!

"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
- slarvid
- Medlem+
Pratade med en polare nu. Fick låna en loop av han. Hans ide va att köra elbasen in i loopen, sen microbassen i loopen.
Då kan jag bypassa den men ändå ha kvar effekt kedjan. Vilket borde göra att jag kan använda ebs som drive?
Sen kommer kontra alt akken sitta i andra ingången i microbassen. Då borde man kunna spela på dom så länge loopen är på. Blir testa i veckan!
Då kan jag bypassa den men ändå ha kvar effekt kedjan. Vilket borde göra att jag kan använda ebs som drive?
Sen kommer kontra alt akken sitta i andra ingången i microbassen. Då borde man kunna spela på dom så länge loopen är på. Blir testa i veckan!
- Bassplaya
- VIP medlem
Få se om jag fattat det rätt.
Microbass i en separat loop, pedalerna i microbassens effektloop och basarna i varsin kanal på microbassen.
Korrekt?
Microbass i en separat loop, pedalerna i microbassens effektloop och basarna i varsin kanal på microbassen.
Korrekt?
- slarvid
- Medlem+
Nä. Tänkte köra effekterna efter looparna