Skämt åsido.
Jag har en vintage Jen Super Double Sound från 70-nånting som inte riktigt är helt med på noterna. Detta är fuzz-wah för den som kanske inte har hört talas om den. Lyssna på King Crimson med John Wetton så vet ni hur den låter på bas.
Den låter helt makalöst bra men vissa saker är inte helt tipptopp. Värt att nämnas redan här att den har fungerat helt som den ska i perioder för att sen återgå till att inte vara hundraprocentig...
Den har två lägen som väljs med hjälp av en switch på sidan. I wah-läget så funkar den som en helt vanlig wahwah där den sätts igång/stängs av med fotplattan.
I fuzz-läget så fungerar den lite annorlunda. När den är i "bypass" så är det fuzzen som är igång. Sen när man trycker på fotplattan så drar den igång wahwah'n ovanpå fuzzen. I just detta läge så funkar den som den ska.
I det vanliga wah-läget som jag nämnde lite högre upp så har den en tendens att vara helt knäpptyst när den är i bypass. Sätter man igång wahwah'n så funkar den som en vanlig wahwah men just när jag vill ha mitt rena basljud så hörs ingenting.
Det kan även vara problem med strömförsörjningen men jag måste testa den igen. Vill minnas att den glappade ordentligt. Men detta måste jag testa igen. Det är strömförsörjning av äldre sort, dvs en 3,5 mm telekontakt.
Är det någon som kan hjälpa mig här? Skickar den mer än gärna till någon som kan med sånt här och pröjsar en slant för besväret givetvis! Vill så gärna att denna ska fungera ordentligt då detta är i princip min absoluta favoritpedal!
Tack på förhand!