Pedaler och kardborre
- BBQV
- Forumvärd
Pedaler och kardborre
Karborrband består ju av två delar, en "taggig" och en "mjuk" remsa.
När man fäster pedaler på bordet, ska man då ha den "taggiga" delen på bordet eller pedalen?
Det vore ju bra om alla gjorde lika, då blir det enklare när man köper begagnade pedaler som redan är "karborrade"...
Finns det en standard?
Hur gör du?
När man fäster pedaler på bordet, ska man då ha den "taggiga" delen på bordet eller pedalen?
Det vore ju bra om alla gjorde lika, då blir det enklare när man köper begagnade pedaler som redan är "karborrade"...
Finns det en standard?
Hur gör du?
- Aslan
- Medlem++
Re: Pedaler och kardborre
När man köper pedalbord är ju alltid mjuka delen redan på bordet så standard är väl alltid taggarna på pedalen.
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
- strummer
- VIP medlem
- BBQV
- Forumvärd
- Aslan
- Medlem++
BBQV skrev:Fan!

Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
- strummer
- VIP medlem
- jvsquier
- Medlem
Om du gör en extra bottenplatta, då kan ena sidan ha den mjuka delen, den andra sidan den taggiga.BBQV skrev:Fan!

Xcuse my Danish
Squier - Musicman - Wal - Tokai - Ibanez - Peavey - Warmoth - Yamaha - Aguilar - 3 Leaf - Fender - Electrovoice - TC - Emma - Kala...
Squier - Musicman - Wal - Tokai - Ibanez - Peavey - Warmoth - Yamaha - Aguilar - 3 Leaf - Fender - Electrovoice - TC - Emma - Kala...
- blackparkas
- Medlem++++
På T-Rex nyare bord så sitter den taggiga delen på bordet färdigmonterat!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- BBQV
- Forumvärd
Jag har startat en trend!
- bjelkeman
- Medlem++
- Kontakt:
Intressant. Så jag kan int köpa ett T-Rex bord nu, då kan jag inte flytta pedaler fram och tillbaka från Diago bordet. Inte för att jag skulle göra det. Jag satte luddet på min nya Nano.blackparkas skrev:På T-Rex nyare bord så sitter den taggiga delen på bordet färdigmonterat!

Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
- eeakga
- VIP medlem
Taggiga sidan på pedalen såklart.
- 200071
- Hedersmedlem
Många som sätter den luddiga sidan på pedalerna får problem med brum.
- Ente
- VIP medlem
Och ljudet blir luddigt....
- Fredde79
- Medlem+
Ser själv ingen annan skillnad än att den taggiga sidan samlar en massa damm, strumpludd och hårstrån när den är exponerad, så pedalbordet hålls snyggare med luddiga sidan där och taggiga sidan på pedalerna.
/Fredde
Spela och tabba på VirtualBass!
- Fender Precision AVRI '57 1982
- Fender Jazz 1973
=> DIY Tube Preamp => DIY Class-D => DIY fEARful 15/6
Spela och tabba på VirtualBass!
- Fender Precision AVRI '57 1982
- Fender Jazz 1973
=> DIY Tube Preamp => DIY Class-D => DIY fEARful 15/6
- klasextas
- VIP medlem
Här måste finnas en ENORM marknad för kardborre med ludd på ena sidan och taggar på den andra. En kardborrekonverterare.!
- Ente
- VIP medlem
Det går att bygga egna konverterare med en av varje typ, med genomgående bult och mutter..klasextas skrev:Här måste finnas en ENORM marknad för kardborre med ludd på ena sidan och taggar på den andra. En kardborrekonverterare.!
Jaja - man kan limma också, det har jag provat..
- klasextas
- VIP medlem
Jag tycker vi bestämmer att det ska vara bult och mutter. Lim känns så fjuttigt på nåt sätt.Ente skrev:Det går att bygga egna konverterare med en av varje typ, med genomgående bult och mutter..klasextas skrev:Här måste finnas en ENORM marknad för kardborre med ludd på ena sidan och taggar på den andra. En kardborrekonverterare.!
Jaja - man kan limma också, det har jag provat..
- Tarzan08
- Medlem++
- Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi
Har använt lim, och varit tvungen att använda lim igen. Och igen.
Nästa gång jag pysslar med vapenvård så blir det en annan lösning. Något som verkligen håller!
Dessutom vill jag uppfinna någon sorts distansplatta (figursydd) som inte väger som en minibuss, vilken jag kan gömma kopplingar, kablar och skit under.
Nästa gång jag pysslar med vapenvård så blir det en annan lösning. Något som verkligen håller!
Dessutom vill jag uppfinna någon sorts distansplatta (figursydd) som inte väger som en minibuss, vilken jag kan gömma kopplingar, kablar och skit under.
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
{fyra strängar}
- strummer
- VIP medlem
Kolfibersanwich!Tarzan08 skrev:Har använt lim, och varit tvungen att använda lim igen. Och igen.
Kompressor, det är livet!