Nu börjar det i alla fall bli läge att skaffa mig ett pedalbord, dels för att jag är sugen på lite pedaler igen, i första hand octaver och chorus, dels för att få en permanent plats för min Roland SH-32 synthmodul som jag använder för fotsynth a la Taurus via en PK-5 fotklav.
SH-32:an är egentligen en bordsmodell som går att rackmontera (4HE), men jag har den hellre i närheten av PK-5:an - på pedalbordet - än att ringla midikabel över scenen, och ett 8HE-rack ovanpå lådorna är helt enkelt inget vidare. Jag skulle i o f s kunna ha ett litet rackskåp bredvid lådorna med stärk + synth, men det skulle vara lite fånigt, jag spelar liksom inte på den arenanivån

Hittills har jag löst det i livesituationer genom att helt enkelt gaffatejpa SH-32:an ovanpå PK-5:an, men det är ju ingen ideallösning, ett litet snubbel och det är rökt.
Problemet med alla pedalbord jag kikat på är att de är snåla på höjden i packat format. SH-32:an behöver åtminstonde 15-16 cm på höjden och jag har inte hittat nåt standardbord som matchar det. (övriga mått är ca 30x20 cm så det är inga problem)
Kan tillägga att hur gärna jag än vill så kan jag nog inte snickra ett eget bord som håller ihop. Jag har kikat lite på ClasseO-väskor o dyl för modifiering, men det var liksom ingen slump att jag efter en etta i träslöjd fick byta till syslöjd med tjejerna i åttonde klass

Nån som har tips på lösning på höjdproblemet som inte kräver custombyggen eller sms-lån?