Jag har aldrig ägt en pedal..
Körde tidigare på min Trace Elliot rigg och var nöjd med ljudet utan pedal..
Eftersom jag aldrig brytt mig är jag helt oinsatt och tänkte fråga vilken stämpedal som jag borde köpa?

Mvh /D
+bjelkeman skrev:Flera funkar. Jag gillar KORG Pitchblack.
TC Polytune mini har t ex inte den möjligheten, man är "låst" vid 440hz som A.mrbaloo skrev:Nu är jag ingen expert på just stämpedaler, min kolla gärna om man kan finstämma stämpedalen. Det kan faktiskt vara bra att den funktionen finns med. Av vad jag förstått är det inte alla pedaler som har den funktionen.
Just, så var det. PT mini saknade detta. Det var därför jag hoppade över att köpa en sån.mikkejohansson skrev:TC Polytune mini har t ex inte den möjligheten, man är "låst" vid 440hz som A.mrbaloo skrev:Nu är jag ingen expert på just stämpedaler, min kolla gärna om man kan finstämma stämpedalen. Det kan faktiskt vara bra att den funktionen finns med. Av vad jag förstått är det inte alla pedaler som har den funktionen.
Skulle säga att de vanligaste är Boss TU-2/TU-3, Korg Pitchblack (där PB-1 nog är vanligast) och TC Electronics Polytune (2). Alla tre är bra och de har lite olika "finesser" eller egenskaper, men köp den du hittar först
Joooo! Köp min! Den funkade skitbra. Nån gång för... ja... 10-15 år sen. ^^mikkejohansson skrev:gör inte det...