Hej! Jag ska införskaffa en kompressorpedal och eftersom det finns hundratals med alternativ så har jag dessa krav:
1) Enkel att använda. Så få rattar som möjligt!
2) Helst inga extra finesser.
3) Ska funka även till gitarr.
4) Måste ha true bypass.
Jag har kollat en del på EBS multicomp och SD Studio bass. Jag gillar att EBS:en bara har två rattar men samtidigt kändes SDn mer lättanvänd trots sina fyra rattar.
Dock vet jag inte om SDn funkar till gitarr? Funkar alla kompressorpedaler både till gitarr och bas?
Tips på kompressor!
- Enbasist
- Medlem
Tips på kompressor!
Diamond bass compressor.
Enkel... och bäst i min bok.
Enkel... och bäst i min bok.
Senast redigerad av Enbasist den mån 11 jan 2016, 19:39, redigerad totalt 2 gång.
- lekamen
- Medlem+
Re: Tips på kompressor!
Cali76 är snäppet bättre tycker jag (har både den och Diamond) men stor som attan är den.
- Roger Hedin
- Medlem++
SD:n är guld. Det finns bättre men knappt till det priset. Den funkar säkert till gitarr. Tvärtom brukar inte vara så lyckat...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
-
- Nykomling
Tack för svar! Vad är det som gör den ena kompressorn bättre än den andra? Är de olika bra på att "trycka ihop" ljudet?
Jag gillar Diamonden. Stilren och enkel. Calin hade lite för många rattar.
Har ni någon erfarenhet av EBS multicomp? Jag har suttit en del med detta ikväll och det lutar åt den. Känns som ett säkert kort på något sätt.
Jag gillar Diamonden. Stilren och enkel. Calin hade lite för många rattar.
Har ni någon erfarenhet av EBS multicomp? Jag har suttit en del med detta ikväll och det lutar åt den. Känns som ett säkert kort på något sätt.
- lowfreq
- Medlem++
Diamond Bass Comp - alla dar i veckan!
Don't mess with me, I do not want any treble!
- kmo
- Medlem++
Mad professor Gorest green är grym, och även kalas till gura.
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
- BasBert
- Medlem+
Törs man säga BOSS CS-3 som går att modda men också använda till både bas och gitarr (akustisk).