RAT

Eller Big Muff

Förresten...Den här vore nåt o ha!! Men nu vill jag först o främst höra era åsikter om ovanstående
http://www.samash.com/catalog/showitem. ... GroupCode=
Minde bra formulerat där, dereborndereborn skrev:Klokt o bra forulerat!appan skrev:Skall du spela med den eller bara ha den som effekt?
RAT:en kan härma en överstyrd gitarrtopp ganska bra. Släpper igenom en del strängljud på milda inställningar. Funkar grymt tycker jag.
Muffen är ju en renodlad fuzz.... Köp båda! Eller bygg själv
/P
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=1787&start=918knedy skrev:basmartin skrev:Joe Dubois
![]()
![]()
Fin varningslapp du har där...peppe skrev:
Syns kanske vad jag föredrar![]()
Köpte för ett tag sen en begad Keeleymoddad RAT å blev tokbesviken, den hade inte en chans mot min gamla!? Den äldre har jag moddat med Reutz Rat mod vilket innebär att man klipper av en resistor alt. monterar in en pot med ställbart motstånd. Nåja, fram med avbitaren och densamma operationen på Keeleyn å HEPP! Där var ljudet jag letat efter, mer definition å all den botten du behöver men med mer gain än min gamla. Det fina i kråksången är ju att den har tre lägen att välja mellan RAT-Boost-Phat Rat. Vilken pedal! Ni som sågar original Ratar förstår jag helt ut men ett tips prova en gammal RAT å modda så ska ni se på grejer!
Allt från mild Overdrive till tokfuzz utan att tappa en massa botten!
Big Muffen är skitball men usch vad botten den tappar och jag spelar bas så jag vill ha bas i ljudet!
Reutz RAT Mod är busenkel! Du behöver bara en avbitartång och skruvmejsel!rumpeldunken skrev:Men jag är inte så bra på sånt där med moddning...![]()
Åh..Tackar!peppe skrev:Reutz RAT Mod är busenkel! Du behöver bara en avbitartång och skruvmejsel!rumpeldunken skrev:Men jag är inte så bra på sånt där med moddning...![]()
http://www.diyguitaramp.com/rat.html
Tyvärr inte!rumpeldunken skrev:Åh..Tackar!
Då är RAT:n intressant också! Du råkar inte ha nåt ljudklipp på din Reutz RAT kanske?
Ajo...Får se hur jag gör...Lutar nog ändå åt Big Muffpeppe skrev:En liten brasklapp bara!! Dom nytillverkade RAT låter inte i närmelsevis lika bra som dom gamla med LM308 chippet. Och dom nyaste är tillverkade i Kina och är av undermålig kvalitet enl. Keeley själv.
Han har slutat modda dessa då han måste byta ut varenda komponent för att få det resultat han vill. Han har dock kvar några till försäljning.
http://www.robertkeeley.com/product.php?id=7
Hmm, det var väl en mild överdrift. Min Ruetz-moddade RAT ger avsevärt mindre botten än när den är förbikopplad. Dock alldeles tillräckligt jämfört med de flesta gitarrdistar, men det kan krävas att man rattar lite på förstärkaren för att kompensera. Det är inte en lämplig pedal att koppla in bara ibland anser jag, just av den anledning att det försvinner en del botten jämfört med när man spelar rent. Fast jag älskar den ändå eftersom den låter så jäkla bra.peppe skrev:Allt från mild Overdrive till tokfuzz utan att tappa en massa botten!
Tackar för det! Försök o skynda på bara för i övermorgon åker vi! (Imorgon åker vi till Stockholm o sover över)Makten skrev:Hmm, det var väl en mild överdrift. Min Ruetz-moddade RAT ger avsevärt mindre botten än när den är förbikopplad. Dock alldeles tillräckligt jämfört med de flesta gitarrdistar, men det kan krävas att man rattar lite på förstärkaren för att kompensera. Det är inte en lämplig pedal att koppla in bara ibland anser jag, just av den anledning att det försvinner en del botten jämfört med när man spelar rent. Fast jag älskar den ändå eftersom den låter så jäkla bra.peppe skrev:Allt från mild Overdrive till tokfuzz utan att tappa en massa botten!Ska se om jag kan spela in några klipp ikväll, men då blir det med flatspunna strängar, så det kanske inte är så talande.
Var kan man lägga upp ljudklipp snabbt och snyggt?
Skicka till mig så lägger jag upp domMakten skrev:Hmm, det var väl en mild överdrift. Min Ruetz-moddade RAT ger avsevärt mindre botten än när den är förbikopplad. Dock alldeles tillräckligt jämfört med de flesta gitarrdistar, men det kan krävas att man rattar lite på förstärkaren för att kompensera. Det är inte en lämplig pedal att koppla in bara ibland anser jag, just av den anledning att det försvinner en del botten jämfört med när man spelar rent. Fast jag älskar den ändå eftersom den låter så jäkla bra.peppe skrev:Allt från mild Overdrive till tokfuzz utan att tappa en massa botten!Ska se om jag kan spela in några klipp ikväll, men då blir det med flatspunna strängar, så det kanske inte är så talande.
Var kan man lägga upp ljudklipp snabbt och snyggt?