Har kört lite mer med bandet nu och i några låtar så ska det vara ganska ordentlig dist på basen, då den ensamme gitarristen drar ett solo. Jag gillar det rena M900 ljudet, men inte så mycket att jag kör utan dist helt. Jag vill bara skita till det lite. Så om det ska dista mer så behövs det något mer än det som finns i M900an. (Annars blir det att ratta mitt i låten.)
Det går ju bra att köra B7K neutralt framför M900 och lägga på dist, men det funkar bara om jag har M900 med mig, vilket man kanske inte alltid har. Så just nu så blir det nog VMT (där disten kan slås av eller på allt efter som det behövs) --> in i B7K (som är av om den går in i M900, men på om den går in i Mesa M9 eller en backline, eller DI till PA) --> in i M900/M9/backline. VMTn kommer nog att bytas mot en Darkglass Stockman, när den kommer (släpps på NAMM i veckan).

Jag A/B testade litegrann med M900 jämfört B7K plus M9 (rakt, ton 4) igår. Det är rätt lika faktiskt. Gitarristen och jag hörde skillnaden, men inte trummisen och sångaren.