Vad sägs nu då?Moody skrev:Hallå!
det låter inte alls omöjligt att bygga till ok pris. Men gate-ratt har jagingen bra lösning på. Likadant med 3-läges växlare mellan od fuzz ochdist. Skulle det räcka med en tvåläges-switch tro? mellan od och fuzz?
Då har man kvar fem rattar: ton, blend, boost, gain och volym och entvåläges-switch samt true bypass. Kanske man kan slå ihop boost och gaintill en och samma också.
Hur ska rattarna sitta?
Det är också möjligt att skicka en logga att sätta på pedalen. Logganöverförs antingen till en klisterdekal, som klistras på pedalen, ellertill screenram, som screenas på pedalen (har bifogat dekalen jag användertill min fuzz, så ser du vad jag menar).
Ska pedalen vara lackad eller metallic?
Här är en uppskattning på pris (inklusive moms):
Pedal med 2 rattar: 1100:-
Pedal med 3 rattar: 1200:-
Pedal med 4 rattar: 1350:-
pedal med 5 rattar: 1500:-
extra switch : +150 kr
lackning i önskad färg: + 100:-
klisterdekal på pedal: 0:-
screentryck på pedal: + 600:- (engångskostnad för att ta fram trycket)
Annan låda än min standardlåda (som har dimensionerna 120x65x40 mm, Boss5004/14): + materialkostnad för denna låda
Vi kan väl säga 10% rabatt för 5 pedaler eller fler. Vad tror du ?
Låter priserna rimliga? Albin
Skulle DU? PB custom effekt
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Skulle DU? PB custom effekt
Svar från Moody:
- knedy
- VIP medlem
Jag är på som påse! 
Färg är ingen tvekan, PB-blå! Det ska väl gå bra att fixa en blå LED också?
Sen när webshoppen går igång kan väl ett par erfarna, kunniga basilusker brainstorma ihop ett par bas-pedaler som kan säljas där(om det går bra för moody också)? Då kan man ju döpa dom efter lite medlemmar, t.ex den här gången kan den heta.. The Great Alfonzo Über-Fuzz?
Pratabas-loggan med pedalnamnet under.
Sen vill jag gärna ha en 'wah wah knedy'.. hint hint
Fett med en ljusblå wah wah pedal 

Färg är ingen tvekan, PB-blå! Det ska väl gå bra att fixa en blå LED också?
Sen när webshoppen går igång kan väl ett par erfarna, kunniga basilusker brainstorma ihop ett par bas-pedaler som kan säljas där(om det går bra för moody också)? Då kan man ju döpa dom efter lite medlemmar, t.ex den här gången kan den heta.. The Great Alfonzo Über-Fuzz?

Pratabas-loggan med pedalnamnet under.
Sen vill jag gärna ha en 'wah wah knedy'.. hint hint

Officiell stormästare i EB-orden
- Pyssling
- Medlem+
Två som sagt nej. Varför?
Jag tycker det låter bra, men man kan diskutera om det inte räcker med en gainratt istället för en switch mellan od/fuzz. Fast det är klart, ju fler vi kan tillfredställa desto bättre. Och egentligen skulle jag personligen nöja mig med en fast boost, bara för lite extra volym. Behöver alltså inte ha en ratt för det. Fast vi kanske ska diskutera sånt här i den andra tråden?
Jag tycker det låter bra, men man kan diskutera om det inte räcker med en gainratt istället för en switch mellan od/fuzz. Fast det är klart, ju fler vi kan tillfredställa desto bättre. Och egentligen skulle jag personligen nöja mig med en fast boost, bara för lite extra volym. Behöver alltså inte ha en ratt för det. Fast vi kanske ska diskutera sånt här i den andra tråden?

- anli
- VIP medlem
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- blackparkas
- Medlem++++
Hm...
Ja, att screena trycket känns som ett måste!
Dock så måste jag säga att 1750 spänn är rätt saftigt för min egen del.
Jag tror nästan inte... njae... jag skulle nog inte köpa utan att testat faktiskt.
Räcker det förresten inte med en Gain-ratt?
Varför även volym? Iofs... boosta volymen kan ju vara vettigt, väldigt lämpligt men...
Hm...
Jag är lite skeptisk. Men dte är jag det.
1750 spänn för en trampa är en hel del pengar anser jag, och visst, för en Custom-trampa så är det ju småpengar, absolut, men tänker man på vad man får för pengarna så är det en hel del.
Ja, att screena trycket känns som ett måste!
Dock så måste jag säga att 1750 spänn är rätt saftigt för min egen del.
Jag tror nästan inte... njae... jag skulle nog inte köpa utan att testat faktiskt.
Räcker det förresten inte med en Gain-ratt?
Varför även volym? Iofs... boosta volymen kan ju vara vettigt, väldigt lämpligt men...
Hm...
Jag är lite skeptisk. Men dte är jag det.
1750 spänn för en trampa är en hel del pengar anser jag, och visst, för en Custom-trampa så är det ju småpengar, absolut, men tänker man på vad man får för pengarna så är det en hel del.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Jag antar att han menar att det kostar att göra något krångligt med datorer och grejer för trycket, men inte att sätta på det på pedalerna, d.v.s att det inte blir +600 på varje enstaka pedal, utan att det delas på alla.Fisken skrev:"screentryck på pedal: + 600:- (engångskostnad för att ta fram trycket)"
Vad menar han med det?
Jag tolkade det på två olika sätt.
TROR jag!
- blackparkas
- Medlem++++
En diskantratt anser jag iofs inte att vi kommer behöva. Eller?
Jag tror inte det.
De flesta boxar brukar ju släppa ifrån sig en hel del diskant, det är mer basen jag är orolig för och anser att en bas-kontroll vore på sin plats.
Jag tror inte det.
De flesta boxar brukar ju släppa ifrån sig en hel del diskant, det är mer basen jag är orolig för och anser att en bas-kontroll vore på sin plats.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Chriller
- VIP medlem
- Chriller
- VIP medlem
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- anli
- VIP medlem
Om man inte har en tonkontroll utan ersätter den bara med en bas.... jag vet inte faktiskt. Kan funka, men samtidigt en risk. Beror på hur den designas. En overdrive vill man ju ofta att den skall vara ungefär som den cleana signalen i ton. Möjligvis en midhöjning för lite med genomträngade.
En Fuzz är ju en annan grej... kan hända att man vill skulptera ljudet mera.
En Fuzz är ju en annan grej... kan hända att man vill skulptera ljudet mera.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- FreCKo
- Medlem++
Det blir runt 1600kr för pedalen, om 10 pers köper.
Vi kan ju prata med honom och försöka få ihop en 20 pers som lägger första beställningen till 15% rabatt + att om han håller kvar den i sortimentet så kommer vi att sälja den utan att ta provision. Kör vi dessutom då 4 kontroller blir priset 1147.50kr (på 15% rabatt), eller 1300.50kr (om det är 150kr extra för en extra switch).
Frågan är, när han skriver "uppskattning på pris", vi skrev ju redan att det skulle vara en switch för fuzz/od, menar han då att det är 150kr extra för den switchen, eller om vi vill ha FLER switchar så blir det 150kr till?
Något jag skulle kunna tycka vara kaxigt just med kontrollerna (men det kräver verkligen att pedalen INTE drar någon bas alls) är att man har midrange och diskant-kontroller istället för bas/diskant.
Fast, då krävs det ju som sagt att pedalen inte färgar basen ALLS.
Vi kan ju prata med honom och försöka få ihop en 20 pers som lägger första beställningen till 15% rabatt + att om han håller kvar den i sortimentet så kommer vi att sälja den utan att ta provision. Kör vi dessutom då 4 kontroller blir priset 1147.50kr (på 15% rabatt), eller 1300.50kr (om det är 150kr extra för en extra switch).
Frågan är, när han skriver "uppskattning på pris", vi skrev ju redan att det skulle vara en switch för fuzz/od, menar han då att det är 150kr extra för den switchen, eller om vi vill ha FLER switchar så blir det 150kr till?
Något jag skulle kunna tycka vara kaxigt just med kontrollerna (men det kräver verkligen att pedalen INTE drar någon bas alls) är att man har midrange och diskant-kontroller istället för bas/diskant.
Fast, då krävs det ju som sagt att pedalen inte färgar basen ALLS.
- Fisken
- Medlem+
- newheartshadow
- VIP medlem