Multieffekt för bas.
- bic
- Medlem+
Multieffekt för bas.
Hur ser ni bassister på multieffekter och finns det en vettig box runt 1500:- ? 

- mange
- Medlem+
Jag har min kvar och den är helt ok.
Se länk: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=8451
Se länk: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=8451
- bic
- Medlem+
- mange
- Medlem+
Tyvärr är det satta priset fast för att finansiera en ren compressorpedal, och i multieffekten finns compressor = jag är inte i panik på att sälja. Men den är redan billigast om du kollar runt på andra me 50b pedaler.
Pm'a eller maila om du vill ha mer info eller kolla in musikbörsens hemsida gå till BAS sen till TILLBEHÖR och sen MULTIEFFEKTER, bra info om pedalen.
Pm'a eller maila om du vill ha mer info eller kolla in musikbörsens hemsida gå till BAS sen till TILLBEHÖR och sen MULTIEFFEKTER, bra info om pedalen.
- Chriller
- VIP medlem
Re: Multieffekt för bas.
På många sätt tycker jag att konceptet multieffekt är rätt gött. Jag har en med 40-talet förinställda ljud som man kan ändra lite hur man vill. Efter många år med pedaler och adaptrar hit och dit tyckte jag att det var rätt gött att ha EN pryl som har stämapparat, wahwah (synthwah kallas det...) och en dist/boost som funkar rätt så ok trots allt.bic skrev:Hur ser ni bassister på multieffekter och finns det en vettig box runt 1500:- ?
Framförallt är det ju rätt smidigt att ha med sig. Det finns ju flera för ganska låga priser, men jag har ingen koll på om de är bra eller ej.
Men numera är jag tillbaks i pedalträsket med separata pedaler - det låter bättre och känns mer rock n roll. Tycker jag.
- knedy
- VIP medlem
- bic
- Medlem+