Och så... Är det dags för lite designsnack om PB disten!
...
Mmmm....
Vad säger ni? Spikade grejor är väl att färgen är PB-blå, och att den ska ha en screentryckt PB-logga, och antagligen lite blå lampor. Alltså behöver vi komma fram till rattplacering, loggaplacering, switchplacering, allmänn placering helt enkelt! Hur många leds ska det va? Hitta på nåt nu!
Mja, komponenterna är väl inga pengar men jobbet att få ihop det torde höja priset en bit. Men hur många behöver man? En blå som visar om den är på eller av.
Vad gäller lampor röstar jag för att vi kör så enkelt och funktionellt som möjligt, det är ändå rock vi spelar.
Det ska väl räcka med en lampa för fuzz och en för OD. Olika färger är en bra ide tycker jag - så man ser skillnad lätt (jag har två röda på min MXR och det är lite idiotiskt!).
EDIT - jag har inte koll, man kanske måste ha en "main on/off" lampa och en var till OD/FUZZ? Men jag är intresserad av att konstnaderna ska hållas lågt, liksom basen!
Men det är ju lysande knedy! En ratt för mycket bara, men ändå Förresten, Moody himself skulle logga in ikväll och svara på div. frågor, så undrar ni nåt, ställ frågan nu!
the_great_alfonzo skrev:Men det är ju lysande knedy! En ratt för mycket bara, men ändå Förresten, Moody himself skulle logga in ikväll och svara på div. frågor, så undrar ni nåt, ställ frågan nu!
Det beror på om man ska göra en omkastare som växlar mellan två olika effekter/kretskort, ett od-kort och ett fuzz kort. Måsta man det blir det 150 kr extra (och då är det billigt!) alternativt växlar man mellan en dämpning i fuzz-kretsen så att säga och full fräs, och då tillkommer inget extra för denna switch. "om man måste" får man testa sig fram.. det ska ju låta bra od om det också och inte bara tam fuzz.
the_great_alfonzo skrev:Men det är ju lysande knedy! En ratt för mycket bara, men ändå Förresten, Moody himself skulle logga in ikväll och svara på div. frågor, så undrar ni nåt, ställ frågan nu!
Aha, då var jag bara illa uppdaterad.
Ser coolt ut!
Några förbättringar skulle enligt min mening vara att:
* Flytta upp PB-loggan till alldeles ovan för texten "the great ....."
* Ta bort den gröna och röda dioderna, det behövs ju inte om man nu ändå har ett reglage som står åt ena eller andra hållet. Hellre ersätta dem med texten FUZZ och DIST.
* Flytta ned den blå PÅ-dioden till alldeles ovanför tryckknappen.
Bara "THE GREAT" röstar jag för i så fall. Varför jag nu skulle behöva en sån? Rattarna på sidorna!
o Albin; Tack för den otroligt smidiga affären på Fuzz och jag blir bara mer och mer nöjd med köpet!
Ska det vara tre lysdioder ska det nästan vara en under varje ratt, och när switchen är åt vänster t.ex. så ska vänster lysdiod lysa (vi säger att den är röd och är den åt vänster är fuzzen inkopplad), när man slår över switchen till höger så drar OD-grejen igång och då lyser en grön diod på höger sida istället!
Har du nån låda som har ungefär samma utseende som Knedys Photoshop? Alltså hmm, vad säger man... Formen? Inte fyrkantig då, utan med liknande proportioner med bas vs. höjd ?