Som ämnet säger - någon som provat Zoom MS-60B+ och vill göra ett utlåtande?
På pappret en kul pedal med massor av effekter, preamp-modelling och amp/cab sim, och som jag förstår det kan man få en signal med cab sim och en utan från L/R-utgångarna om man väljer att köra mono.
Senast redigerad av pjocke den sön 08 sep 2024, 10:05, redigerad totalt 1 gånger.
Edit: Såg nu att du ju menade en nyare variant.
Aja, nedan kanske är till nytta för nån annan...
----------------------------------------------------------------
Du menar Zoom gissar jag, inte Boss?
Jag kör en sån istf stärkare både hemma och i bandet.
På gig kör jag stärkarlöst rätt in i mixern, men i repan kör jag ut andra utgången till en stärkare också för lite byxfladder.
Tycker det låter riktigt bra när man skruvat och testat sig fram. SVT-modellen är min favvo i listan.
Bland effekterna finns både bra och dåligt, som vanligt. Distar är väl lite digitala men på moderat nivå är de ok. Modulering odyl är bra. Kommer bra överens med kompressorn.
De är ju lite roliga att man får 60 effekter i grundutförande, men om man tar SW-uppdateringen läggs det till typ 70-80 effekter till.
Alltså mer än dubbelt så många grejer i pedalen utan extra kostnad.
Nästan att det blir så många att den blir svår-rattad. Men möjligheter är ju kul.
Zoom är bra grejer, men lite begränsat med bara en switch. Zoom B1 Four med två switchar var ett minimum när jag skaffade en bunt Zoom-pedaler. Nu dog den i en öl-incident, men kommer att skaffa en till. B2 Four ligger redan i varukorgen, den verkar helt perfekt då den också har DI ut.
Samma här, jag har också den gamla och den funkar jättebra.
Var toppen att kunna tweaka till ljudet snabbt och enkelt när man kom till olika ställen med olika halvbra stärkare.
Och stämapparaten är jättebra.