Jag har provspelat massa i musikaffärer, lyssnat på ljudklipp, sonderat marknaden hos tysken, ebay, blocket, vendolin och massa annat. Och jag har hört mig för här på PB också såklart. Och jag har kommit fram till att jag vill ha följande:
Pedal Tuner (För tillfället en Behringer) - Boss Bass Overdrive (alt. en Moody Hjärtmuller om den är så bra som den verkar) - Boss Bass Chorus (ägde en sån som försvann vid en flytt) - EMMA Såntdärjobbigtnamn Compressor - Hartke VXL Bass Attack
Kommentarer på ovanstående mottages tacksamt

Om nån vill ha exempel på musiken jag spelar så är det bara att klicka på majspejslänken i min signatur.
Sen är det ju så att det kan va smidigt med ett pedalbord när man har massa lådor på golvet. Har kollat lite hos tysken också, men dom som finns verkar ganska dyra, typ 6-700 spänn för dom billigaste. Finns det att få tag på nån annanstans kanske? Behöver inte va ett sånt där fint Rockcase i aluminium, utan det räcker med nån liten låda med uttagbar (låsbar) botten som man kan bygga om själv istället. Förslag kanske?