En kompis till mig som säljer P73:an och den är grymt bra och helt original förutom ombandningen, rekommenderas verkligen. och vid en affär utan en massa krångliga inbyten är han säkert förhandlingsbar.
HJP skrev:En kompis till mig som säljer P73:an och den är grymt bra och helt original förutom ombandningen, rekommenderas verkligen. och vid en affär utan en massa krångliga inbyten är han säkert förhandlingsbar.
Är du verkligen säker på att den är "helt ogginal" Ja du. LOL.
HJP skrev:En kompis till mig som säljer P73:an och den är grymt bra och helt original förutom ombandningen, rekommenderas verkligen. och vid en affär utan en massa krångliga inbyten är han säkert förhandlingsbar.
Har precis gjort en ovetenskaplig halstjockhetsmätning för konstatera hur pass mycket fetare den är...Niklas har mätt P73:an och jag har mätt en P72:a som jag tycker känns som en normal 70-talare. Mätningen skedde med lossade strängar trä-trä mellan banden på dotsen för att vara precis. Båda mätte med elektriska skjutmått.
Och resultatet blev som följer:
3 band P73: 23,5 P72: 22.0 diff: 1,5 mm
5 band P73: 24,2 P72: 23,3 dff: 0,9 mm
7 band P73: 25,2 P72: 24,3 diff: 0,9 mm
12 band P73: 25,9 P72: 25,2 diff: 0,7 mm
Så mycket fetare är den ju faktiskt inte men tillräckligt för att vara noterbart. Hasse som bandade om den konstaterade också den något annorlunda halsprofilen på denna bas och det har nog passerat en och annan Fenderbas där.
En grymt bra bas är det iallafall...kanske skulle köpa den själv....