5-strängad Classic #1446: http://www.blocket.se/pitea/Tobias_Clas ... .htm?ca=11" onclick="window.open(this.href);return false;
Väntar på svar på serienumret på 6:an. Ska man slå till på en ytterligare?

Rensa dina pipor med, vetja. Det hörs väl på namnet?Grafen skrev:Tänk såhär: för 15000:- får du ungefär 100.000 piprensare men vad fan ska du med så många piprensare till?
Fast jag tycker ändå det är onödigt, om man rensar sin pipa varje dag så räcker 100.000 piprensare i över 270 år och så länge lever man ju inte. Särskilt inte om man röker.GurraG skrev:Rensa dina pipor med, vetja. Det hörs väl på namnet?Grafen skrev:Tänk såhär: för 15000:- får du ungefär 100.000 piprensare men vad fan ska du med så många piprensare till?
Skickat från min GT-I9195 med Tapatalk
Vaddå, man har väl mer än en pipa? Minst en av varje tänkbar modell i varje tänkbart material. Plus backuppipor, givetvis. Och för övrigt gäller det ju även att ha backuppiprensare. Och backuppippiprensare.Grafen skrev:Fast jag tycker ändå det är onödigt, om man rensar sin pipa varje dag så räcker 100.000 piprensare i över 270 år och så länge lever man ju inte.GurraG skrev:Rensa dina pipor med, vetja. Det hörs väl på namnet?Grafen skrev:Tänk såhär: för 15000:- får du ungefär 100.000 piprensare men vad fan ska du med så många piprensare till?
Det där var ovanligt bra, tycker jag!GurraG skrev:Vaddå, man har väl mer än en pipa? Minst en av varje tänkbar modell i varje tänkbart material. Plus backuppipor, givetvis. Och för övrigt gäller det ju även att ha backuppiprensare. Och backuppippiprensare.Grafen skrev:Fast jag tycker ändå det är onödigt, om man rensar sin pipa varje dag så räcker 100.000 piprensare i över 270 år och så länge lever man ju inte.GurraG skrev:Rensa dina pipor med, vetja. Det hörs väl på namnet?Grafen skrev:Tänk såhär: för 15000:- får du ungefär 100.000 piprensare men vad fan ska du med så många piprensare till?
Sant. Tänkte inte på det.GurraG skrev:Vaddå, man har väl mer än en pipa? Minst en av varje tänkbar modell i varje tänkbart material. Plus backuppipor, givetvis. Och för övrigt gäller det ju även att ha backuppiprensare. Och backuppippiprensare.Grafen skrev:Fast jag tycker ändå det är onödigt, om man rensar sin pipa varje dag så räcker 100.000 piprensare i över 270 år och så länge lever man ju inte.GurraG skrev:Rensa dina pipor med, vetja. Det hörs väl på namnet?Grafen skrev:Tänk såhär: för 15000:- får du ungefär 100.000 piprensare men vad fan ska du med så många piprensare till?
Många pipor blir det...Grafen skrev:Sant. Tänkte inte på det.GurraG skrev:Vaddå, man har väl mer än en pipa? Minst en av varje tänkbar modell i varje tänkbart material. Plus backuppipor, givetvis. Och för övrigt gäller det ju även att ha backuppiprensare. Och backuppippiprensare.Grafen skrev:Fast jag tycker ändå det är onödigt, om man rensar sin pipa varje dag så räcker 100.000 piprensare i över 270 år och så länge lever man ju inte.GurraG skrev:Rensa dina pipor med, vetja. Det hörs väl på namnet?Grafen skrev:Tänk såhär: för 15000:- får du ungefär 100.000 piprensare men vad fan ska du med så många piprensare till?
Men tillverkad i Japan.Dregg skrev:6:an var en av 400 onumrerade som gjordes innan Gibson tog över helt, dvs en pre-Nashville.