Tack för inspirationen...

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Jacke
Medlem
Inlägg: 451
Blev medlem: sön 21 dec 2008, 09:01
Ort: Gislaved

Tack för inspirationen...

Inlägg av Jacke »

Ja, nu är det så att jag har spelat på D'addario Chromes .045-.100 under en period och jag är helsåld. Mycket komfortabla strängar med lagom tension och skön yta nu när de är "inspelade". Och för att vara flats imponerar diskanten ordentligt, räcker gott och väl för det slapspel jag kan åstadkiomma...

Kalasbra strängar som passar min P-bas som handsken helt enkelt. Hade aldrig kommit mig för att köpa dem utan lovorden här på forumet, så för anknyta till rubriken, tack för inspirationen! De är precis lika bra som ni användare här har beskrivit dem!
Janne

Inlägg av Janne »

Jupp, kanonbra strängar, funkar bra 5-strängat också.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Roligt att höra! Chromes är en alldeles lysande sträng i mitt tycke.
Testa 50-105 nästa gång du ska byta, då blir det ännu bättre ljud...
Stallet liknar mest ett veteflak.
Jacke
Medlem
Inlägg: 451
Blev medlem: sön 21 dec 2008, 09:01
Ort: Gislaved

Inlägg av Jacke »

Ja, nästa gång det är dags för strängbyte kan det ju vara läge att testa ett set med tjockare strängar. Alltid kul att laborera och prova sig fram. Men jag misstänker att det dröjer innan ett byte är aktuellt, Chromes-strängarna och flats överhuvudtaget är väl ganska långlivade?
Kanske ska tillägga att jag spelar ungefär en till två timmar i veckan och då bara med fingrarna.
Senast redigerad av Jacke den tis 30 dec 2008, 11:28, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Jacke skrev:Ja, nästa gång det är dags för strängbyte kan det ju vara läge att testa ett set med tjockare strängar. Alltid kul att laborera och prova sig fram. Men jag misstänker att det dröjer innan ett byte är aktuellt, Chromes-strängarna och flats överhuvudtaget är väl ganska långlivade?
Typ lika lång livslängd som en någorlunda hälsosam människa. :D

//J
Jacke
Medlem
Inlägg: 451
Blev medlem: sön 21 dec 2008, 09:01
Ort: Gislaved

Inlägg av Jacke »

535:- (Musikbörsen..) för ett set bassträngar känns ju helt plötsligt billigt! :wink:

Jo, det känns som om dessa strängar kommer att hänga med ett tag. Om man dessutom gör sig det ringa besväret att torka av dem med något fettlösande medel ibland kan man ju börja tala om riktigt bra strängekonomi.
Henko
Medlem++
Inlägg: 2520
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 10:49
Ort: Göteborg

Inlägg av Henko »

Jag är också så löjligt nöjd med mina chromes, den tjockare sorten som Bootsy tipsade om. Sköna att hålla i, fin ton i P-basen, bra respons och mycket mer lättspelade än jag trodde så feta flats kunde vara.

Undrar hur dom skulle låta på stingrayen? Nån som testat?
Skriv svar