Nej det fungerade inte...[/quote]precision65 skrev:Låter onekligen suspekt!
Man kanske kan gnida det på tungan också? Innan sillen trillar ner??
Lite som valla??
hahaha! Lysande om man vill de-pletera något hardware??
Nej det fungerade inte...[/quote]precision65 skrev:Låter onekligen suspekt!
Man kanske kan gnida det på tungan också? Innan sillen trillar ner??
Lite som valla??
A very common misconception. Flatwounds måste absolut inte låta dött (även om det kan vara härligt ibland!). Prova ett set D'addario Chromes så får du se hur dött det låter.BarbequeVillage skrev:Jag ska helt gå över till slipade strängar, de ska låta dött...
Tack för svaret, Makten!Makten skrev: Det är nog helt naturligt att E dör först (även om jag inte märkt det själv). Lindningarna är tjocka och dubbla (mycket utrymme för skit att leta sig in i). Dessutom är kärnan väldigt tunn i förhållande till strängens totala tjocklek, så om lindningarna rör sig lite av "anslagsslitage" så pajjar E nog ihop lättare än övriga strängar.
Jag vet att flats kan ha zing! Första gången jag provade en P-bas med nya flats (SIT Power Flats) blev jag besviken eftersom det inte alls lät som jag ville. Nu först, efter ett par år, börjar det låta riktigt bra!bootsy skrev:A very common misconception. Flatwounds måste absolut inte låta dött (även om det kan vara härligt ibland!). Prova ett set D'addario Chromes så får du se hur dött det låter.BarbequeVillage skrev:Jag ska helt gå över till slipade strängar, de ska låta dött...
Flea spelade på en gammal stack-knobjazzbas med flats på huvuddelen senaste Red Hotskivan. Det låter inte krispigt precis, men långt ifrån dött.
Bra - skulle bara kolla att du var med!BarbequeVillage skrev: Jag vet att flats kan ha zing! Första gången jag provade en P-bas med nya flats (SIT) blev jag besviken eftersom det inte alls lät som jag ville. Nu först, efter ett par år, börjar det låta riktigt bra!
Att slipade strängar ska låta dött är alltså min egen, högst subjektiva preferens, inte en universell sanning.
Right behind ya!bootsy skrev:Bra - skulle bara kolla att du var med!BarbequeVillage skrev: Jag vet att flats kan ha zing! Första gången jag provade en P-bas med nya flats (SIT) blev jag besviken eftersom det inte alls lät som jag ville. Nu först, efter ett par år, börjar det låta riktigt bra!
Att slipade strängar ska låta dött är alltså min egen, högst subjektiva preferens, inte en universell sanning.