Strängar för bandlöst

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++
Inlägg: 3039
Blev medlem: tor 01 nov 2007, 10:34
Ort: Eslöv/ Halden, Norge

Strängar för bandlöst

Inlägg av Tripod »

Beklagar om jag missat någon tidigare tråd, men så här är det:
Jag håller just på och avbandar en gammal billig j-baskopia. Strängarna som sitter på är fruktansvärt grova och obehagliga. Förmodligen omöjliga att göra glidningar på utan skyddshandskar.
Jag har visserligen ägt en bandlös bas tidigare, men jag har aldrig strängat om någon. Den förra bandlösa blev stulen innan dess.
Så vad tycker ni, vilka strängar är lämpliga att lira blues med på en gammal j-baskopia. Priset är inte alls oväsentligt.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Re: Strängar för bandlöst

Inlägg av Liten »

tripod999 skrev:Beklagar om jag missat någon tidigare tråd, men så här är det:
Jag håller just på och avbandar en gammal billig j-baskopia. Strängarna som sitter på är fruktansvärt grova och obehagliga. Förmodligen omöjliga att göra glidningar på utan skyddshandskar.
Jag har visserligen ägt en bandlös bas tidigare, men jag har aldrig strängat om någon. Den förra bandlösa blev stulen innan dess.
Så vad tycker ni, vilka strängar är lämpliga att lira blues med på en gammal j-baskopia. Priset är inte alls oväsentligt.
Låter som flats skulle vara din pryl.. ??
Finns många förslag i: http://pratabas.se/viewtopic.php?t=3886
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nick »

Precis som Liten redan skrivit, flats.

Finns en uppsjö av olika märken. Har bara provat La Bella själv. Trivs bra med dem, men har tänkt att jag ska köpa ett par nylon flats för att prova.
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Skriv svar