Strängen sätter sig...

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem
Inlägg: 3011
Blev medlem: sön 30 dec 2007, 02:38
Ort: Umeå

Strängen sätter sig...

Inlägg av Valle »

Jag bytte strängar på min Music Man till ett nytt sett DR LoRider. I går lät dom förjävligt, dom som hyshade och hade nån konstig efterklang, det lät så illa så jag gav sjutton i att spela. Idag efter att basen fått hänga i 15 timmar lät det helt underbart, precis så där bra det bara kan göra med nya strängar. Och då började jag fundera, det var nån som skrev tidigare att strängarna måste sätta sig och att det tar ett tag, det är nästan så jag börjar tro på det. Till saken hör att jag dragit i strängarna rejält redan i går så dom hade inte stämt om sig ett dugg under natten, så spänningarna i strängen borde inte ha så mycket betydelse i detta fall, eller? Är det nån av er som har liknande erfarenheter kring nysträngad bas??
/Johan
Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm.
Presentation
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Känner inte igen JUST PRECIS det du beskriver..
Däremot måste jag säga att Unicorn setten jag spelar på nu har de lustigaste klurigheter för sig jag någonsin vart med om..

EA och D stämmer man upp precis som tidigare.. funkar pärla.. sätter sig nästan bums..
Men G.. G-strängen får jag stämma upp säkert 10-12 ggr innan den börjar sätta sig.. sån djävla spänst..
Å andra sidan är den när den väl satt sig den bästa G-sträng jag spelat på.. så det är värt det alla gånger.. :mrhappy:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Skriv svar