Rotosound i Sverige
- Kneget
- Medlem
Rotosound i Sverige
musikaffären gitarren, säljer tydligen rotosound strängar, enligt deras sida iallafall, men doc bara 2 sorter: RS66LC Medium Gauge, .040–.095
och RS88 TruBass, nylonöverdragna och båda dessa kostar 300:- st
funderar nästan på medium gauge men ja tycker att dom e lite på gränsen till för smala.
funderar nästan på medium gauge men ja tycker att dom e lite på gränsen till för smala.
Fender P-Bas (MIM standard) Fender Jazzbas special (MIJ) Fender Jazzbas classic 60's Surf Green
- Geddan
- VIP medlem
Re: Rotosound i Sverige
Inte om du kastar G-strängen och fixar en riktig E-sträng.Kneget skrev:musikaffären gitarren, säljer tydligen rotosound strängar, enligt deras sida iallafall, men doc bara 2 sorter: RS66LC Medium Gauge, .040–.095
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- blackparkas
- Medlem++++
Hade vi inte kommit överens om att ordet onödigt inte fick användas på detta forum?
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- hosse
- Medlem+++
hur är Rotosound? jag har funderat på att köpa ett medium-set och testa.
Har DR (lo-riders) på nu, dom är ganska mjuka i förhållande till vad jag brukar ha, men hur är Rotosound? stiffa eller ganska mjuka?
Har DR (lo-riders) på nu, dom är ganska mjuka i förhållande till vad jag brukar ha, men hur är Rotosound? stiffa eller ganska mjuka?
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- anli
- VIP medlem
Provade på min mudbucker/jazz men bytte snabbt tillbaka till flats.
Passade inte där... men kanske på en p-bas! Spar setet till kommande bygge.
Kändes lite råa mekaniskt jämfört tex Daddario. Kanske mer tension än Daddario. Ljudmässigt måste jag dock testa på en annan bas för att ha en uppfattning..
Passade inte där... men kanske på en p-bas! Spar setet till kommande bygge.
Kändes lite råa mekaniskt jämfört tex Daddario. Kanske mer tension än Daddario. Ljudmässigt måste jag dock testa på en annan bas för att ha en uppfattning..
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- hosse
- Medlem+++
daddario kommer jag inte alls överens med. tycker inte om känslan eller ljudet i dom.
www.chucknorrisfacts.com
- Kneget
- Medlem
- macahan
- Medlem+++
grymt.. DET ska jag med göra..
synd att dom inte har dom jag vill ha.. swingbass pure nickel.. blå förpackning.. RS66LDN.. kanske dom heter...ser ut så här iallafall..
synd att dom inte har dom jag vill ha.. swingbass pure nickel.. blå förpackning.. RS66LDN.. kanske dom heter...ser ut så här iallafall..
Senast redigerad av macahan den ons 24 okt 2007, 21:31, redigerad totalt 1 gånger.
- dexter
- Medlem+
Gör det! Nackdelen är att man i värsta fall kan åka på tullavgift iom att det skickas från land utanför EU, men det blir tamejfan ändå billigare än att köpa i Sverige. Jag har beställt många gånger från stringsandbeyond utan att åka på någon tullavgift. Dom brukar skriva ner värdet på försändelsen till typ 20 dollar så att den slinker igenom tullen.macahan skrev:grymt.. DET ska jag med göra..
- macahan
- Medlem+++
precis min första upplevelse med rotosounds.. men då var det stainless strängarna..daionsavage skrev:Rotosounds swing bass var de billigaste strängarna i affären när jag började spela bas. De har ett skarpt och gällt ljud som innehåller mycket diskant. Bra om man vill skära igenom en mättad ljudbild. -Fast själv är jag inte så förtjust i dem, jag vill ha mer botten i ljudet.
- Danko_Jim
- Medlem
Jag beställde här ifrån: http://www.saitenmarkt.com/cgi-bin/lshop.cgi
när jag skulle ha Rotosträngar till P-basen.. Funkade skit bra och billigt blev det med....
när jag skulle ha Rotosträngar till P-basen.. Funkade skit bra och billigt blev det med....
Malt är bättre än majs.
-----------------------------------------------------------
Ibanez SR, Kasuga J Bas,
, Calsbro stingray, Ibanez PD7, Ashdown envelope, Line 6 Bas pod, osv
-----------------------------------------------------------
Ibanez SR, Kasuga J Bas,
, Calsbro stingray, Ibanez PD7, Ashdown envelope, Line 6 Bas pod, osv
- Nyrostad
- Medlem
Kör själv bara Rotosound Stainless swings, utan att egentligen ha prövat så mycket annat, eftersom de helt enkelt låter skitbra för mina ideal! Skulle dock vara intressant att prova en uppsättning nickelwounds när jaggan kommer också för att jämföra lite nogrannare
Music Man Stingray 4| Fender Jaguarbas med Lundgren Vintage Jazz Special | Ampeg SVT-3 Pro/SVT-410HE |
http://www.fullhouseband.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fullhouseband.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- EBMM
- Medlem
Into Music i Lund har rotosound strängar i flera storlekar
http://www.intomusic.se/strang_elbasar.htm
ligger kanska bara lite långt bort
http://www.intomusic.se/strang_elbasar.htm
ligger kanska bara lite långt bort
- Klopper
- Hedersmedlem
- Punkster
- Medlem+++
Brukar passa på att köpa ett par set från Thomann när man ändå ska ha nåt annat där. Byter man inte så ofta så lönar det sig absolut.
För den som undrar... Rotosound RS66LE. Alltså stainless, 050-110 Heavy Gauge. Fina grejer. Har letat efter motsvarande nickel, men jag har inte hittat nåt än.
För den som undrar... Rotosound RS66LE. Alltså stainless, 050-110 Heavy Gauge. Fina grejer. Har letat efter motsvarande nickel, men jag har inte hittat nåt än.
/Linus