Smälta plast och borra om batterilucka?

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Kapten Vendetta
Medlem

Smälta plast och borra om batterilucka?

Inlägg av Kapten Vendetta »

Hej, fick ett tips i en annan tråd att det är möjligt att - på något sätt - smälta t.ex. svart plast med hjälp av aceton/superlim och fylla igen ett borrhål i sig, en skruvad plastlucka.

Hur funkar det praktiskt? Finns det någon händig guide för sådana ändamål? Funderar på att ta tag i det och fixa den ända lilla blemman på min G&L.

Här är ett utdrag från en diskussion om just detta:
Daionsavage skrev:
Kapten Vendetta skrev:
Daionsavage skrev:Vill du ha hjälp med den sneda skruven kan jag fixa det!
Your ideas intrigue me and I'd like to subscribe to your newsletter.

Hur tänkte du med fixa? Går till hur? Det visade sig vara själva luckans borrhål som inte var helt kosher.
Fylla igen hålet i luckan (smälta in lite svart plast m h a aceton eller superlim), fylla igen borrhålet under och därefter borra ett nytt hål.
Tack på förhand!
Användarvisningsbild
Daionsavage
Medlem++

Inlägg av Daionsavage »

jag skulle försöka att skära ut en ny plastbit som passar i hålet och sedan pensla ytterst lite aceton på själva skarven. Acetonet smälter plasten och gör att skarven kletar ihop. När det torkat så kan du borra ett nytt hål i luckan. Men det blir garanterat inte lika jämnt som när luckan var ny utan man kommer att se att det är lagat.

(Jag pryade hos en optiker när jag gick på gymnasiet, vi lagade avbrutna plastskalmar genom att smälta ihop dem.)
"If I can't dance, it's not my revolution!"

-Emma Goldman
Användarvisningsbild
Poester
VIP medlem

Inlägg av Poester »

Eller så köper man en bit från tex. GMF och gör ett nytt!
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Skriv svar