Stallbyte?
- Amadeus
- Medlem
Stallbyte?
Har som sagt funderingar på att byta stall då det nuvarande stallet på min ibanez k5 är lie sisådär. Har bla. kikat på ett scahller 2000 stall och ett par ABM samt ett hipshot. Var väldigt sugen på schaller stallet då det har bra inställningar för string spacing och jag upplever att det är en aning trångt för mitt finger spel med det stall som sitter på (16mm spacing), Har funderingar över vad det viktigaste är jag behöver tänka på inför byte av stall med tanke på justeringslängd av sadlar och intonering osv. Schaller stallet har ca 12 mm justering av längden på sadeln, kan detta vara för lite?
Sandberg TM4 Hardcore aged Metallic red, Spector NS 2000/5
- Amadeus
- Medlem
Kan inte förstå varför man sätter på ett i mina ögon skit stall som dels har för trånga hål baktill samt att det kräver taper wound strängar när man sedan utrustar basen med hipshot lite stämskruvar. Har nu också sett ett nästan konstigt billigt stall hos thomann. kostar runt 300 kr och ser väldigt mycket ut som ett hipshot style A stall, är av fabrikatet Göldo. Ett tyskt fabrikat, finns nästan ingen info om dem. Kanske nån här på forumet klämt på ett?
Sedan finns också alternativet Schaller 3 D-5, ser schysst ut men vill helst ha ett stall där man slipper trä strängen genom ett hål baktill. Synpunkter efterlyses
Sedan finns också alternativet Schaller 3 D-5, ser schysst ut men vill helst ha ett stall där man slipper trä strängen genom ett hål baktill. Synpunkter efterlyses
Sandberg TM4 Hardcore aged Metallic red, Spector NS 2000/5
- lingman basses
- VIP medlem