PB-3
- epa
- Medlem+
PB-3
Håller på att dra igång ett nytt projekt, ska göra en korsning av EB3L och P-Bas...
Kropp och hals är P-bas.
Ska ha 3 mickar: EB-stall + mudbucker och en pbas i mitten.
Tänker nog ha 2 "les paul" switchar, en väljer man mellan EBmickarna, den andra väljer man mellan PBAS och EB och båda imellan.
Eller nått jaguar-liknande med switchar för varje mick, vet inte hur jag ska göra med tone-choke och fasfel innan jag satt ihop allt.... Ska mäta lite å se hur allt passar ihop...
Nån som har några smarta tips eller ideér ?
Kropp och hals är P-bas.
Ska ha 3 mickar: EB-stall + mudbucker och en pbas i mitten.
Tänker nog ha 2 "les paul" switchar, en väljer man mellan EBmickarna, den andra väljer man mellan PBAS och EB och båda imellan.
Eller nått jaguar-liknande med switchar för varje mick, vet inte hur jag ska göra med tone-choke och fasfel innan jag satt ihop allt.... Ska mäta lite å se hur allt passar ihop...
Nån som har några smarta tips eller ideér ?
Fuuzzzz.....
- epa
- Medlem+
Satte fart idag med att fräsa ut för mickarna!
Så här är det planerat att bli:

Gamla utfräsningen för gitarr-humbucker

Nytt hål för mudbucker:

Stallmick:

Verkar passa på ett ungefär nu:

Nu måste jag bara löda och försöka komma på hur man tar hål i plektrumskyddet utan att det blir fult, måste dölja det mindre vackra mudbucker-fräsningen....
Mest störiga är att jag väntar på ny sadel, annars hade jag kunnat löda ihop den temporärt å testat hur det låter.... seeegt!
Så här är det planerat att bli:

Gamla utfräsningen för gitarr-humbucker

Nytt hål för mudbucker:

Stallmick:

Verkar passa på ett ungefär nu:

Nu måste jag bara löda och försöka komma på hur man tar hål i plektrumskyddet utan att det blir fult, måste dölja det mindre vackra mudbucker-fräsningen....
Mest störiga är att jag väntar på ny sadel, annars hade jag kunnat löda ihop den temporärt å testat hur det låter.... seeegt!
Senast redigerad av epa den tis 24 apr 2012, 12:26, redigerad totalt 2 gång.
Fuuzzzz.....
-
- Medlem++
-
- Medlem++
Mkt bättre. Snyggt blir det också. 
Hål i plektrumskyddet gör du väl med ett borr? Fila till med lite sandpapper sen om det blir ojämnt? Det kommer väl ändå sitter någon bricka/ratt över själva hålet?
Se till att det verkligen blir där du vill ha det.

Hål i plektrumskyddet gör du väl med ett borr? Fila till med lite sandpapper sen om det blir ojämnt? Det kommer väl ändå sitter någon bricka/ratt över själva hålet?
Se till att det verkligen blir där du vill ha det.
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
- epa
- Medlem+
Nu har jag spelat på den!!
Temporärt ihopsatt med bara 3 switchar...

Låter fan suvveränt,
Artecen är fan kanon, låter subbigt som fan!! Den funkar kanon med pbasmicken, blir flesk med bra attack, Stallmicken är lite svårare, det är lite smalt mellan polerna så E blir lite lägre, håller på att justera höjen ... tror det kan funka om jag tar upp hålet lite djupare.
Det är fan tufft utan rattar, det är ju bara att mutea med stämapparaten eller spela lösare om man vill sänka.... : )

Låter fan suvveränt,
Artecen är fan kanon, låter subbigt som fan!! Den funkar kanon med pbasmicken, blir flesk med bra attack, Stallmicken är lite svårare, det är lite smalt mellan polerna så E blir lite lägre, håller på att justera höjen ... tror det kan funka om jag tar upp hålet lite djupare.
Det är fan tufft utan rattar, det är ju bara att mutea med stämapparaten eller spela lösare om man vill sänka.... : )
Fuuzzzz.....
- Chriller
- VIP medlem
Skit i volymrattar, jag har aldrig nånsin sett poängen med att ha micken på något annat än MAX!epa skrev:Nu har jag spelat på den!!
Låter fan suvveränt,