1, 2 eller 3-bits kropp från hosco?

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
Phear
Medlem+

1, 2 eller 3-bits kropp från hosco?

Inlägg av Phear »

Alltså, hör "man" skillnad på dessa tro, eller är det mest en estetisk fråga? Jag kan lätt få för mig att en 1-bits kan vara mer resonant men d kanske hänger mer på hur bra träbitar som används?
Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

Jag kan inte höra skillnad på antalet träbitar i en kropp. Det är mest en fråga om pris och estetik.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Smygbas
Medlem+

Inlägg av Smygbas »

Bas med färg= 3bitars, bas med naturfinish= 1bits. Så skulle jag tänkt.
Användarvisningsbild
Phear
Medlem+

Inlägg av Phear »

BBQV skrev:Jag kan inte höra skillnad på antalet träbitar i en kropp. Det är mest en fråga om pris och estetik.
ok, bra att veta :) det lutar lite åt 3-bitskropp i mahogny, men är lite sugen på halvtransparent finish, hmm. Misstänker att d e en duktig skillnad i pris mellan 1 & 3-bits
Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
Användarvisningsbild
Phear
Medlem+

Inlägg av Phear »

Smygbas skrev:Bas med färg= 3bitars, bas med naturfinish= 1bits. Så skulle jag tänkt.
Jo, så borde man ju resonera, men ekonomin spelar en stor roll :)
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

Phear skrev:
BBQV skrev:Jag kan inte höra skillnad på antalet träbitar i en kropp. Det är mest en fråga om pris och estetik.
ok, bra att veta :) det lutar lite åt 3-bitskropp i mahogny, men är lite sugen på halvtransparent finish, hmm. Misstänker att d e en duktig skillnad i pris mellan 1 & 3-bits
Kolla på Fenders och Squiers sunburst- och transparentlackade basar, det är sällan man tänker på skarvarna om man inte letar efter dem. Det bästa är ju att kunna välja en kropp och köpa den som är snyggast, men oftast så är det inga problem med synliga skarvar. Jag skulle inte tveka att köpa en via nätet.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Skriv svar