Jag köpte en Ibanez btb405 QM i förrgår och halsen på den känns (samma sak utseendemässigt betydligt torrare/strävare än vad exempelvis halsen på min ibanez sr305'a gör.
Butiken som jag köpte den ifrån sa att det är vissa som föredrar att ha halsen ganska torr för känslan.
Min fråga är ifall det är lugnt ifall halsen på den är torr eller om det kommer orsaka problem med tiden?
Torr hals, bra eller dåligt?
- DrJKO
- VIP medlem
Torr hals, bra eller dåligt?
Min utrustning:
* Ibanez BTB 405 QM
* Ibanez BTB 406-Qm
* Woodo B6 Walnut
* Darkglass Electronics B7K
* Hartke 2500
* SVT 15-E
* Ibanez BTB 405 QM
* Ibanez BTB 406-Qm
* Woodo B6 Walnut
* Hartke 2500
* SVT 15-E
- Phear
- Medlem+
Re: Torr hals, bra eller dåligt?
Vad menar du med "torr". Är halsen olackad, eller är det matt lack bara?
Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
- DrJKO
- VIP medlem
Med torr menar jag att den "ser torr ut", motsatsen till att den blänker/skiner, den ser matt utPhear skrev:Vad menar du med "torr". Är halsen olackad, eller är det matt lack bara?

Grejen är att jag inte vet ifall halsen är olackad eller ifall det är matt lack ;S, kan man se det på träet

Min utrustning:
* Ibanez BTB 405 QM
* Ibanez BTB 406-Qm
* Woodo B6 Walnut
* Hartke 2500
* SVT 15-E
* Ibanez BTB 405 QM
* Ibanez BTB 406-Qm
* Woodo B6 Walnut
* Hartke 2500
* SVT 15-E
är det en ny eller beggad bas? Om den är ny är den garanterat lackad med en matt lack, är den beggad kan någon ha slipat bort lacken. I så fall bör du kunna se var slipningen slutar, t.ex. vid halsklacken.
Personligen gillar jag inte blanklackade halsar alls. Men det är helt personligt upp till var och en!
Personligen gillar jag inte blanklackade halsar alls. Men det är helt personligt upp till var och en!
- DrJKO
- VIP medlem
Det är en ny bas men den stod länge ute i butiken. Strävheten är inte jämn utan exempelvis så är det ganska mycket strävare vid centrum av halsen runt nionde bandet än vad det är vid första bandet.dereborn skrev:är det en ny eller beggad bas? Om den är ny är den garanterat lackad med en matt lack, är den beggad kan någon ha slipat bort lacken. I så fall bör du kunna se var slipningen slutar, t.ex. vid halsklacken.
Min utrustning:
* Ibanez BTB 405 QM
* Ibanez BTB 406-Qm
* Woodo B6 Walnut
* Hartke 2500
* SVT 15-E
* Ibanez BTB 405 QM
* Ibanez BTB 406-Qm
* Woodo B6 Walnut
* Hartke 2500