Har en Trace-Elliot 4x12 som är grön -och då menar jag GRÖN på allvar! Skulle göra sig bättre svart (jävlar vilken fantasi jag har,va). Är det någon som har erfarenhet av att måla om galonklädseln på tex en högtalare? Blir det bra eller? Kan någon rekommendera lämplig typ av färg? Har en bitsk arméfärg som heter Sicroma Täck. Massor av varningstexter och luktar så att den kan troligen få tom Aerosmith att vackla. Läste i Lemmys bok "White Line Fever" att han målade om sina Marshallstärkare när han lämnade Hawkwind. Väckte lite ""kan han kan väl jag"- känslor. Tips någon?
Bas:Black Beauties. Amps: Trace-Elliot+Peavey,all valve. Annat: Wasa sport.
Ingen har någonsin sträckt sig i en TV-soffa!
Jag tror att galonen kan smälta om det är starka lösningsmedel i färgen typ thinner !? Annars tror jag det borde gå att få ett ok resultat genom att använda en mohairroller !
Annars borde det funka att använda en våtrumsfärg sitter utav bara den på det mesta.
och den är seg som galonet .
Tja, det blev att lyda era råd. Grönt ÄR skönt. Fick en crazy idé om att göra en matchande 2x12 låda till the Green giant. Var dessutom lite missnöjd med den ganska bruksiga looken på fyrtolvan. Köpte en Trace-Elliot fyrtolva till med paj diskant men fräscht yttre. Flyttade över element så att jag hade en fräsch fullbestyckad fyrtolva och satte sågen den slitna. Tre kvällar och en hög sågspån senare stod det en matchande aktiv tvåtolva med ett 350 watts slutspel inmonterat i bakstycket och glänste grön och fin i verkstaden. Passar perfekt under fyrtolvan och ett jäkla drag blev det. The noble art of overkill. Naturligtvis helt i onödan men även ett skapat behov är ett behov. Fränt blev det i alla fall -och GRÖNT. Får nog klä om toppen också. Har hittat en passande grön vaxduk med strukturerad yta på Maxi. Har inget behov av en grön racklåda till stärkaren istället för en grå. Sådana detaljer har aldrig stoppat mig förr. Stay tuned!
Bas:Black Beauties. Amps: Trace-Elliot+Peavey,all valve. Annat: Wasa sport.
Ingen har någonsin sträckt sig i en TV-soffa!