Hej.
Min femsträngade woodo walnut:s elektronik har börjat fallera och börjar pruttdista både aktivt och passivt. När man vrider på volymkontrollen knastrar det, har testat på olika förstärkare med olika sladdar, så det är inga tvivel att det är basen som det är fel på.
Min lokala musikaffär vågade inte på sig den. Jag undrar ifall det finns någon som vet en bra basreparatör i sörmland?
reperatör i sörmland - pruttdist
-
- Nykomling
- JazzBassillen
- Medlem+
Re: reperatör i sörmland - pruttdist
Har du testat att byta batteri?
Schatz P/J, Fender Jazz CIJ, Ibanez AEB 10BK, Framus Triumph 4/60 EUB, Squier VM bandlös, Noname 3/4 plywoodkontra
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
-
- Nykomling
Självklart! Har testat med splitternya kollat att de är ordentligt laddade osv.JazzBassillen skrev:Har du testat att byta batteri?
Förresten så distar det i passivt läge med, vilket det inte ska göra när batterierna är dåliga.
- Musikanten
- Medlem+
Då är det väl oxidering i volympot´en?5-ALPed_woodo skrev: När man vrider på volymkontrollen knastrar det, har testat på olika förstärkare med olika sladdar, så det är inga tvivel att det är basen som det är fel på.
- Ingvar -