Okej, så huvudet ramlade av när jag hamrade in banden
Nu har jag låtit besvikelsen sjunka in och sjunka undan och lösningen har vuxit fram efter lite brainstorming. Basen är i princip färdig, den håller på att oljas in med danish oil as we speak. Lösningen blev en huvudlös bas med stämskruvar i kroppens sida, strängarna går genom kroppen vid bryggan och sedan genom kroppen igen för att ta sig ut där stämmisarna sitter.
Jag började med att såga bort största delen av material där stämskruvarna ska sitta sedan fräste jag bort resten
Sen borrade jag för stämmisar
Jag gick ut och köpte en låååång borr för att kunna dölja strängarna på baksidan. Delen där de kommer ut under bryggan har en massa hål som nu inte kommer komma till användning, dessutom misshandlades den när jag skulle fixa till de lite snäva kurvorna som strängarna ska träs igenom så den delen kommer täckas med ett litet lock.
Och här har vi huvudet där strängarna ska ankras, denna bild togs innan sandning och formgivning men typ så här ser det ut
Denna bas var ju redan lite utanför boxen och nu blev den än mer out there, vilket säkert inte faller alla i smaken men om denna bara spelar så kommer jag att vara nöjd