En tidigare ägare har haft loss halsen, bandat av den (ok jobb) och sedan tydligen misslyckats med att fästa halsen vid kroppen korrekt igen. De bakre skruvarna var ordentligt åtdragna men de främre skruvarna (mot halsen) har han inte lyckats dra fast fullt ut, bara mos av skruvhuvudet kvar. Där är det ett glapp på ca 1mm mellan hals och kropp vilket innebär att hela basen är V formad med typ 8mm stränghöjd och stallet nedjusterat i botten.
Min gissning är att det inte är originalskruvarna klåparen har använt. De främre ska nog vara nån mm kortare som på bilden.

Bild från http://www.warmoth.com/Neck-Screw-Set-o ... 4C843.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
För att komplicera det hela har min gode vän fyllt de främre skruvhålen i halsen med nån epoxy för att få de främre skruvarna att greppa bättre. När han fick basen var det hela så glapp att det gick att vicka på halsen hit&dit. Skruvarna greppade bättre men gick inte att dra åt så glappet försvann.
Min plan är att fixa fram två kortare skruvar och förhoppningsvis kunna dra åt så glappet försvinner och halsen blir parallell med kroppen igen.
Frågan är vad som är bästa sätt att göra detta men tanke på gamla gängor i träet och ev fyndighet av epoxy i skruvhålen.
Ska jag försöka hitta skruv med samma dimension och samma gäng täthet men kortare?
Eller ska jag borra upp hålen en/en halv mm och på så sätt få bort ev epoxy rester och skaffa skruvar av en lite fetare dimesion att greppa i fräsch trä?
Tips emottages tacksam.
Problembasen. En noname kopia som ändå verkar rätt solid