Byta plektrumskydd osv. Hurdå?

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Byta plektrumskydd osv. Hurdå?

Inlägg av Dramo »

Jag tänkte i en snar framtid byta plektrumskydd på min P-bas.
Det jag mest är nyfiken på är hur jag ska få loss rattarna så att jag kan få av skyddet.
Jag har sett att vissa rattar har finurliga små insexnyckelhål som man skruvar upp och lossar ratten med, men inte på min P-bas.
Då undrar jag om det finns ett annat sätt att få loss dom.
Jag vill inte riskera att skruva på fel ställe och vrida sönder kontrollerna eller på annat sätt sabba skiten, så jag kollar med er istället.
Så, hur kommer jag förbi det här steget?
Användarvisningsbild
SmashMyAmp
Medlem

Inlägg av SmashMyAmp »

vinkel slip och sen lite silver tejp för att få dit dom igen.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Om rattarna är i plast och saknar skruv så är dom förmodligen bara dittryckta..
Har du någon bild?
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Liten skrev:Om rattarna är i plast och saknar skruv så är dom förmodligen bara dittryckta..
Har du någon bild?

Bild
Detta är enda bilden jag har just nu, har ingen kamera till hands nu.
Jag tror inte det är plast, men de kanske är dittryckta som du säger. Är det bara att rycka loss dom eller riskerar jag att dra sönder något?
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Menar du på allvar att det inte sitter några låsskruvar på de där metallrattarna??
Är du 100% säker?

Låter MYCKET konstigt..

(och nej.. ryck inte loss dem.. måste vara någon annan låsning.. skulle jag gissa på iallafall )
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

Jagh ar ägt en sådan bas och på den var det iaf skruvar till rattarna
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Liten skrev:Menar du på allvar att det inte sitter några låsskruvar på de där metallrattarna??
Är du 100% säker?

Låter MYCKET konstigt..

(och nej.. ryck inte loss dem.. måste vara någon annan låsning.. skulle jag gissa på iallafall )
På billiga asiatiska domerattar brukar det bara vara en fastlimmat plastring innuti som man trycker fast på potarna. Sitter dom riktigt hårt kan man ta typ en kniv under ratten och vicka lite samtidigt som man snurrar den, se bara till att ha något mellan kniven och kroppen så det inte blir onödiga repor och skit.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

knedy skrev:
Liten skrev:Menar du på allvar att det inte sitter några låsskruvar på de där metallrattarna??
Är du 100% säker?

Låter MYCKET konstigt..

På billiga asiatiska domerattar brukar det bara vara en fastlimmat plastring innuti som man trycker fast på potarna. Sitter dom riktigt hårt kan man ta typ en kniv under ratten och vicka lite samtidigt som man snurrar den, se bara till att ha något mellan kniven och kroppen så det inte blir onödiga repor och skit.
Hmm, okej, ska kolla. Och jag är inte så orolig för repor. Jag köpte den med några dings, så lite mer light-relic gör inte så mycket.
Skriv svar