platt hals

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
boby
Medlem+

platt hals

Inlägg av boby »

har en ev. lite korkad ide om att plana ner baksidan av halsen på en rick 4003. tycker den är lite väl kraftig. har tidigare provat detta på en p-bas med gott resultat. klarar ricken detta. eller är det dags att byta till något annat. ricken är trots allt det fräckaste jänkarna har byggt.
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Känns inte så säkert imo, sälj och köp en 4001 istället. 8)
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
MorganFoss
Medlem

Re: platt hals

Inlägg av MorganFoss »

boby skrev:har en ev. lite korkad ide om att plana ner baksidan av halsen på en rick 4003. tycker den är lite väl kraftig. har tidigare provat detta på en p-bas med gott resultat. klarar ricken detta. eller är det dags att byta till något annat. ricken är trots allt det fräckaste jänkarna har byggt.
Varför skulle Inte Ricken klara det menar du?
Medlem i PrataBas klubben 50+

Bild
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Re: platt hals

Inlägg av Klopper »

MorganFoss skrev:
boby skrev:har en ev. lite korkad ide om att plana ner baksidan av halsen på en rick 4003. tycker den är lite väl kraftig. har tidigare provat detta på en p-bas med gott resultat. klarar ricken detta. eller är det dags att byta till något annat. ricken är trots allt det fräckaste jänkarna har byggt.
Varför skulle Inte Ricken klara det menar du?
Mindre trä i halsen på en Ric än en p-bas?
Hur det är med en 4003 skall jag låta vara osagt, men en dylik operation på en 4001 skulle jag aldrig våga ge mig på.

Mitt råd är likt Knedy.
Skaffa en 4001, den har tunnare hals.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Håller med ovanstående.
Själv skulle jag nog även gilla en lite fetare 4003, eftersom de sägs vara det. Har dock aldrig provat.
Har en sen 4001:a (79) och vet inte riktigt var i tjocklek den hamnar.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

Om jag fattat saken rätt var halsen tjockare först när 4003 började tillverkas. Vet inte om den dragstången krävde en tjockare hals kanske. Isf kan det vara vanskligt att karva på baksidan för man vill ju inte upptäcka att dragstångjusteringsutrymmet säger tittut.
Användarvisningsbild
boby
Medlem+

platt hals

Inlägg av boby »

prisskillnad 4003 .4001 vid byte?någon som vet,eller är intresserad. och skiljer det mycket på halsarna.
Skriv svar