Det har ju inte undgått attdet finns ett genuint intresse av basbyggeri här på forumet, inte minst av intresset kring BBQ´s basbyggarträff som dessvärre ej blev av.
Jag satt i höstmörkret och funderade på om inte man skulle kunna hålla en "online" basbyggarkurs med mej själv och BBQ vid rodret!?

Och varför inte?!
Hur skulle isåfall ett sådant upplägg se ut?
Kanske så här:
1. Hugade deltagare anmäler sitt intresse i denna tråd, så vi får en uppfattning om antalet plåster vi ska köpa!
2. Vi bygger en egen pratabasmodell baserad på Fenderkonstruktion, och med bygga så menar jag hals, kropp greppbräda och det hela.
3. Alla delar till bygget kan man få GMF att sätta ihop ett Kit på och därmed ett "bra" pris.
4. Jag och BBQ gör en steg för steg beskrivning med bilder på något begåvat sätt.
5. Beroende på antalet deltagare skulle jag ev kunna tillverka mallar och distribuera inför byggstart?!
6. Det kanske är möjligt att vid något tillfälle träffas hos mej resp BBQ för live tips o trix.
Låter detta som en kul pryl eller?
Innan ni ev säger ja så bör följande övervägas:
1. Prylarna som ska införskaffas ligger kring 4-5 tusenspänn!
2. Det behövs en del verktyg, framför allt en överhandsfräs och en slipmaskin och det är bra om man har tillgång till en bandsåg samt en pelarborrmaskin.
3. Det är bra om man har någon stans att hålla till (morsans kök är inte idealet)
4. Vi har inte bråttom.
OLJA