Ni som knåpat ihop en muddbucker jazz vad har ni använt för stall för att få rätt spacing?
Hur viktigt är det med spacingen på jazzmickar utan synliga poler såna där helsvarta ni vet?
Jazzbas med muddis fråga?
- lill_frasse
- Medlem+
- anli
- VIP medlem
jag har använt ett stall med ställbart spacing. Små rullar liksom.
Spacingen på jazzmicken är inte så noga tycker jag. Den skall ju bara ge lite edge. Min ligger helt off men det märks inte nåt speciellt. Spelar ju knappast bara med den
Spacingen på jazzmicken är inte så noga tycker jag. Den skall ju bara ge lite edge. Min ligger helt off men det märks inte nåt speciellt. Spelar ju knappast bara med den

TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- lill_frasse
- Medlem+
http://www.bestbassgear.com/bartolini-4 ... ickups.htm
Lurar på bartolinis. Eftersom det inte är synliga poler är det så noga med spacingen då eller är det poler under plasten?
Har ju lipstick på Luxor p:n vore kanske coolt med kromade lipsticks till muddisen.
Lurar på bartolinis. Eftersom det inte är synliga poler är det så noga med spacingen då eller är det poler under plasten?
Har ju lipstick på Luxor p:n vore kanske coolt med kromade lipsticks till muddisen.