Hej. Min gamla Aria Pro II som jag köpte när jag var sjutton har jag nog gjort alla möjliga fel man kan tänkas göra, det skramlar och raspar och låter inge vidare. Det fanns ingen som kunde säga hur man skulle göra när jag lärde mig om musik så jag försökte själv. Bland annat (och här är det mest aktuella problemet) har jag alltid tagit av alla strängar och sen satt på alla nya, kändes logiskt när jag gjorde det tills för ett år sedan då någon 'utbildad' bassist sa att det är så man får greppbrädan att lossna. Så nu när jag sitter och kikar och klämmer på min "första" så ser jag att greppbrädan har släppt från halsen lite, lättar man på strängtrycket så kan man trycka in en nagel där

Har ni något tips för hur man ska reparera det här? Den här basen är väl kanske inte någon huvudbas så inlämning till en reparatör står nog inte högst på min lista.
Just nu lutar det åt att man tar något tunt och renserar rent lite på limmet högst däruppe mellan greppbrädan och halsen pluttar in något lämpligt lim och tvingar ihop det ett tag.
Hjälp mig, jag vill inte att hon dör, hon betyder fortfarande mycket för mig!