Lacka om? Behöver tips!

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
lallare90
Nykomling

Lacka om? Behöver tips!

Inlägg av lallare90 »

Hey!
För ett tag sedan så köpte jag en SX bas som hade färgen Vintage Yellow, men skulle mycket hellre ha den i någon vit färg.
Problemet är att det är så förbaskat dyrt att be en professionell lacka om den. Så jag tänkte göra det själv. :idea:

Jag har redan sett några guider här på PB så jag vet själva proceduren. Det jag behöver hjälp med är vad för något jag ska köpa, vilken typ av sandpapper, vilken typ av färg samt spraylack, och vart man kan hitta dessa. Länkar uppskattas! :wink:

Även vart man kan göra detta, jag bor i en lägenhet så jag tänkte att man kanske kunde göra det på balkongen? Eller låter de puckat :oops:
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+

Re: Lacka om? Behöver tips!

Inlägg av Folxam »

lallare90 skrev:Även vart man kan göra detta, jag bor i en lägenhet så jag tänkte att man kanske kunde göra det på balkongen? Eller låter de puckat :oops:
Lite puckat låter det ...
Jag skulle inte vilja att mina grannar lackade nåt på balkongen ...
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
bazzilla
Medlem

Inlägg av bazzilla »

tja den första frågan är basen värd den tid och pengar det kommer att kosta, räkna med kanske 500:- i materialkostnad papper, sprayburkar, rubbing etc. Om du inte är duktig å spraymåla så går det nog nångra timmar på slip å polering, räkna dessutom att värdet på basen är oftast lägre om den är omlackad.
Skriv svar