bananaramahals.
-
- Medlem+
bananaramahals.
jo, köpte mig en beggad atk300, allting funkar bra på den efter lite pill med elektroniken, men det är banan varning på halsen, så sträng höjden blir rätt hög, är detta svårt att justera själv? har aldrig varit på dragstången tidigare,
finns det något PB människa från göteborg som har erfarenhet av detta och kanske kan hjälpa mig? tar väl inte så lång tid att göra kan jag tänka mig.
//Robin
finns det något PB människa från göteborg som har erfarenhet av detta och kanske kan hjälpa mig? tar väl inte så lång tid att göra kan jag tänka mig.
//Robin
- MorganFoss
- Medlem
Det behöver du knappast nån hjälp med såvida inte halsen också är vriden.
Om dragstången kanske aldrig har skruvats på, så kan det vara på plats med ett par droppar olja innan du börjar att skruva.
Jag använder en tunnflytande symaskinsolja till det ändamålet.
Sen skall du försiktigt vrida justermuttern/skruven medsols, med ett kvarts varv åt gången.
Räkna med att det kan ta lite tid mellan gångerna innan halsen har satt sig i det nya läget.
Lycka till
Morgan
Edit: Tror inte att Ibanez använder nåt annat än Trussrods som ger en backbow när man skruvar medsols.
Om dragstången kanske aldrig har skruvats på, så kan det vara på plats med ett par droppar olja innan du börjar att skruva.
Jag använder en tunnflytande symaskinsolja till det ändamålet.
Sen skall du försiktigt vrida justermuttern/skruven medsols, med ett kvarts varv åt gången.
Räkna med att det kan ta lite tid mellan gångerna innan halsen har satt sig i det nya läget.
Lycka till
Morgan
Edit: Tror inte att Ibanez använder nåt annat än Trussrods som ger en backbow när man skruvar medsols.
-
- Medlem+
vad säger ni om det här då?
han tycker man ska lätta på dragstången istället för att dra åt den, efter man rätat ut halsen.
http://www.youtube.com/watch?v=e2HGn7c9_uo
han tycker man ska lätta på dragstången istället för att dra åt den, efter man rätat ut halsen.
http://www.youtube.com/watch?v=e2HGn7c9_uo
- Punkster
- Medlem+++
Strängarnas spänning kan ju göra att halsen böjer sig lite om man inte har dragit åt trussen lite. Så justera som Morgan och dom andra skrev och låt det vara när du har fått önskad relief på halsen.
Och som sagt, det är inte svårt att justera själv, bara man tar det försiktigt och drar åt lite i taget.
Och som sagt, det är inte svårt att justera själv, bara man tar det försiktigt och drar åt lite i taget.
/Linus
- Punkster
- Medlem+++
- straightedge79
- VIP medlem
- Folxam
- Medlem+