Ombandning av 1992 warwick streamer

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
bas putte
Medlem+

Ombandning av 1992 warwick streamer

Inlägg av bas putte »

Hallå alla, är det nått man kan göra själv, har inte tummen mitt i handen men lite på sidan ivarje fall, och vilket matreial i banden ska man välja, dom är väldigt slitna, tror det är wenge i greppbrädan.

Har läst en massa inlägg men bara hur man avbandar, men inget om hur man byter, väntar på spännade svar
Hej….Rolandcube60...Peavey215enclosure..WarwickthumbNT..bandlös Daniel Nadjalin...Esp viper.. ibanez ub804-mob....tks 115 och 156..Marshall 1980 superbass...epiphone sg…Gibson sg eb-3…framus 1991…ebs t90..ebs 212…ebs fafner1..
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Hade ja inte gjort själv på en sån bas.
Inte ifall jag inte gjort de innan.

Kolla med Unicorn Christian istället..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

marcbass skrev:Hade ja inte gjort själv på en sån bas.
Inte ifall jag inte gjort de innan.

Kolla med Unicorn Christian istället..
+1. Nya bandstavar kan du köpa i Warwicks shop online. De har en speciellt legering som är en del i deras basar.
Användarvisningsbild
bas putte
Medlem+

Inlägg av bas putte »

Ok tackar för svaren. Blir nog att lämna in den.
Hej….Rolandcube60...Peavey215enclosure..WarwickthumbNT..bandlös Daniel Nadjalin...Esp viper.. ibanez ub804-mob....tks 115 och 156..Marshall 1980 superbass...epiphone sg…Gibson sg eb-3…framus 1991…ebs t90..ebs 212…ebs fafner1..
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem

Inlägg av newheartshadow »

bas putte skrev:Ok tackar för svaren. Blir nog att lämna in den.
Gå inte till Paul Guy bara. :wink:
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Användarvisningsbild
MorganFoss
Medlem

Inlägg av MorganFoss »

Jag kan fixa det åt dig. Men jag finns i Sundsvall. Bor du i Sthlm så kan du ju höra av dig till Per Sporrong vetja....;) Han finns numer i Uppsala vad jag vet. Ganska nära ju.

Morgan
Medlem i PrataBas klubben 50+

Bild
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++

Inlägg av hitman »

Jag har bandat om min Fender och klarar jag det så kan du!

Fast jag skulle fundera två gånger innan jag gav mig på ett sådant fullblod som en Streamer. Dessutom behövs en del specialverktyg, och kan du inte låna dessa så blir det inte så mycket billigare än att lämna bort jobbet.
Användarvisningsbild
unicornbass
Medlem+

Inlägg av unicornbass »

hitman skrev:Jag har bandat om min Fender och klarar jag det så kan du!

Fast jag skulle fundera två gånger innan jag gav mig på ett sådant fullblod som en Streamer. Dessutom behövs en del specialverktyg, och kan du inte låna dessa så blir det inte så mycket billigare än att lämna bort jobbet.

Vissa saker ska man inte göra själv, bl.a. wenge greppbrädor... fråga gitarrteknikern om denna har gjort bandningar i wenge innan, ifall nej, gå vidare tills du hittar en som har erfarenhet av wenge.
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Re: Ombandning av 1992 warwick streamer

Inlägg av Bastappe »

bas putte skrev:Hallå alla, är det nått man kan göra själv, har inte tummen mitt i handen men lite på sidan ivarje fall, och vilket matreial i banden ska man välja, dom är väldigt slitna, tror det är wenge i greppbrädan.

Har läst en massa inlägg men bara hur man avbandar, men inget om hur man byter, väntar på spännade svar
Banden kan se väldigt slitna ut, men de kanske inte är så nednötta som du tror. Det brukar finnas möjlighet till omslipning av banden.
Warwick har väl någon typ av bronslegering i sina band?
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Skriv svar