Sadel till rick?

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
bassplayer
Medlem+

Inlägg av bassplayer »

*Borttaget*
Senast redigerad av bassplayer den tor 12 nov 2009, 13:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av Nick »

bassplayer skrev:
Nick skrev:[Dock är det ingen som vet vilket märke det är på den. Känns lite ovanligt för kopior att ha både genomgående hals och steroutgång.
Skit samma vilket märke det är. Det intressanta är vilken fabrik som byggt den. Misstänker att Pentastar kan knäcka den nöten.

Det sjuka är att de t o m imiterat de sex polerna på halsmiken (toaster). Rickenbacker använder samma toaster-puppa på både gura och bas.
Är det ovanligt att mickarna ser ut så på kopiorna?
Ja, ju mer jag lyckas få reda på om den, ju roligare. Det enda jag vet om den nu, är att Nils köpte den billigt på 80-talet.
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
bassplayer
Medlem+

Inlägg av bassplayer »

*Borttaget*
Senast redigerad av bassplayer den tor 12 nov 2009, 13:01, redigerad totalt 1 gånger.
bassplayer
Medlem+

Inlägg av bassplayer »

*Borttaget*
Senast redigerad av bassplayer den tor 12 nov 2009, 13:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av Nick »

bassplayer skrev:Eftersom den har en blank dekalplatta på huvudet kan du ju dekaltrimma den.

Vad sägs om Nickenbacker? :lol: :lol: :lol:
Hohoho :D

Tror jag får slänga iväg ett pm till Pentastar och se om han kan luska ut något.
Min presentation
Nils Lundwall
Nykomling

Kul!

Inlägg av Nils Lundwall »

Hoppas ni lyckas reda ut mysteriet med den skumma 800-kronors O-ricken. Ångrar att jag slängde caselådan till den, tyckte att det var tuffare att gå omkring med basen i en svart sopsäck... :?

Hur är det egentligen med stämskruvarna? Ska dom se ut sådär eller har en riktig rick rektangulärt formade skrufvar?

/
Nils

Nick skrev:
bassplayer skrev:Eftersom den har en blank dekalplatta på huvudet kan du ju dekaltrimma den.

Tror jag får slänga iväg ett pm till Pentastar och se om han kan luska ut något.
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

800 kronor.. grymt avis!

Det ska se ut så med skruvarna. Finns lite olika varianter genom åren men dom flesta har såna stämmisar du har på din!
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Kontakt:

Re: Kul!

Inlägg av Nick »

Nils Lundwall skrev:Hoppas ni lyckas reda ut mysteriet med den skumma 800-kronors O-ricken. Ångrar att jag slängde caselådan till den, tyckte att det var tuffare att gå omkring med basen i en svart sopsäck... :?

Hur är det egentligen med stämskruvarna? Ska dom se ut sådär eller har en riktig rick rektangulärt formade skrufvar?

/
Nils

Nick skrev:

Välkommen hit Nils!

Så här skrev Pentastar!
Pentastar skrev:En spontan gissning är att det är en Ibanez från 1979 (förutsatt att det är en Maxon-lindad mick).

Jag är 90% säker på att det är en Ibanez.

/Fredrik
Nick skrev:Aha!
Vad baserar du den gissningen på?

/Nick
Pentastar skrev:Bindingen och micken.
Jag har haft några Ibbebacker och de har alla haft den bindingen och de ljusa inläggen i greppbrädan. Micken är en Maxon och Ibanez använde sig av deras mickar vid den tiden.

/Fredrik
Min presentation
bassplayer
Medlem+

Re: Kul!

Inlägg av bassplayer »

*Borttaget*
Senast redigerad av bassplayer den tor 12 nov 2009, 12:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++

Inlägg av GurraG »

Schysst Orick! Och inte minst: Ifa Wartburg für Kanzler!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Oa2D1u1OP8g[/youtube]
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
bassplayer
Medlem+

Inlägg av bassplayer »

*Borttaget*
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Nämen titta, håller vi fortfarande på att radera inlägg?
Moget.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Det är väl synd att man tycker att man inte vill ha kvar det man har skrivit. Jag kan ju tycka att man bör kunna stå bakom det man skrivit även om man "lämnar" ett forum.
Skriv svar