Underskattade justering

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
A_Warning
Medlem+

Underskattade justering

Inlägg av A_Warning »

Jag har köpt en och annan bas beggad och det som outstanding förvånar mig mest är att det är så många basar som har så otroligt höga sadlar! Det är väldigt fota jag får fila ner mer än en mm. Hur orkar man ha en sådan sadlar på den bas man spelar på?
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+

Re: Underskattade justering

Inlägg av Bastappe »

A_Warning skrev:Jag har köpt en och annan bas beggad och det som outstanding förvånar mig mest är att det är så många basar som har så otroligt höga sadlar! Det är väldigt fota jag får fila ner mer än en mm. Hur orkar man ha en sådan sadlar på den bas man spelar på?
Det är bara tre basar som jag har köpt som har haft bra sadelhöjd. SD Curlee, Fender Jazz American Standard -99 och Peavey Cirrus (dessa köpta jag nya). Resten har haft alldeles för höga sadlar, t o m så att intonationen har påverkats.
Glömde bort Status 6:an som Unicorn-Christian har ägt, den var superbra justerad på alla sätt.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Har märkt när man har köpt basar på forumet också att det oftast verkar vara i mina ögon väldigt hög stallhöjd som gäller också.
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Stallsadlar eller?
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
A_Warning
Medlem+

Inlägg av A_Warning »

YZZ skrev:Stallsadlar eller?
nope
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

A_Warning skrev:
YZZ skrev:Stallsadlar eller?
nope
Okej. Ja då kan jag hålla med dig!
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Skriv svar