Underskattade justering
-
- Medlem+
Underskattade justering
Jag har köpt en och annan bas beggad och det som outstanding förvånar mig mest är att det är så många basar som har så otroligt höga sadlar! Det är väldigt fota jag får fila ner mer än en mm. Hur orkar man ha en sådan sadlar på den bas man spelar på?
- Bastappe
- Medlem+
Re: Underskattade justering
Det är bara tre basar som jag har köpt som har haft bra sadelhöjd. SD Curlee, Fender Jazz American Standard -99 och Peavey Cirrus (dessa köpta jag nya). Resten har haft alldeles för höga sadlar, t o m så att intonationen har påverkats.A_Warning skrev:Jag har köpt en och annan bas beggad och det som outstanding förvånar mig mest är att det är så många basar som har så otroligt höga sadlar! Det är väldigt fota jag får fila ner mer än en mm. Hur orkar man ha en sådan sadlar på den bas man spelar på?
Glömde bort Status 6:an som Unicorn-Christian har ägt, den var superbra justerad på alla sätt.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt: