Jag undrar om jag läst "På västfronten", men jag tror det.Roland skrev:ferm skrev:På mekfronten intet nytt
Alltid +poäng på Remarque-referenser...
Hur ser det ut på mekfronten?
- blackparkas
- Medlem++++
1. Byta pot:ar på Aerodyne-specialen och schimsa halsen ev. lite på den. Borde även skaffa lite skruvar till bla stall och stämskruvar som passar bättre i de borrade hålen men vet inte vilken dimension det ska vara.
2. Skulle väldigt gärna ge mig på ett relicobjekt. Gärna jazzbas men misstänker att en P-bas vore mer vettigt att satsa på.
Tillägg: Siktar på att ha Aerodynen någorlunda spelbar till Glanshammar men jag lovar absolut ingenting....
2. Skulle väldigt gärna ge mig på ett relicobjekt. Gärna jazzbas men misstänker att en P-bas vore mer vettigt att satsa på.
Tillägg: Siktar på att ha Aerodynen någorlunda spelbar till Glanshammar men jag lovar absolut ingenting....

Senast redigerad av blackparkas den ons 16 dec 2009, 00:17, redigerad totalt 1 gånger.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- broder blues
- Medlem++
Tänkte väl mest på att den står på jumboplatsen...Klopper skrev:Sorry!broder blues skrev:25. Reparera gammriggen (Sorry Kloppis).![]()
Jag säger som Fylking!
ÄNTLIGEN!
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
- BB3000S
- VIP medlem
1. Byta Bartolinimickarna på min blå Windmill till Delano quad coils, och sätta in trevägs-switchar till dom. Eventuellt byta preamp till Aguilar eller Glockenklang när man ändå håller på, eller se hur det blir med nya mickar först.
2. Min BB3000 har tappat lite tryck på E-strängen
, kanske håller P-micken på att tröttna. Akustiskt låter den kanon och med J-micken är det finfin balans mellan strängarna. Börjar inse att det nog kan bli fråga om en omlindning. Scary shit.
Nr 1. är såklart ett tänkt BBQ-uppdrag, och 2. synnerligen Evilbiker-lämpat.
2. Min BB3000 har tappat lite tryck på E-strängen

Nr 1. är såklart ett tänkt BBQ-uppdrag, och 2. synnerligen Evilbiker-lämpat.

| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
-
- Medlem++
Haha skrev du förra året med..blackparkas skrev:Siktar på att ha Aerodynen någorlunda spelbar till Glanshammar men jag lovar absolut ingenting....

Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
- blackparkas
- Medlem++++
YZZ skrev:Haha skrev du förra året med..blackparkas skrev:Siktar på att ha Aerodynen någorlunda spelbar till Glanshammar men jag lovar absolut ingenting....
Hehe.
Den VAR någorlunda spelbar på Glanshammarträffen faktiskt.
Dock utan rattar och väldigt taskigt justerad...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
-
- Medlem++
Ja men då har väl inget förändrats..?blackparkas skrev:YZZ skrev:Haha skrev du förra året med..blackparkas skrev:Siktar på att ha Aerodynen någorlunda spelbar till Glanshammar men jag lovar absolut ingenting....
Hehe.
Den VAR någorlunda spelbar på Glanshammarträffen faktiskt.
Dock utan rattar och väldigt taskigt justerad...

Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
- B-Å Åhs
- Medlem++
Nu är det bara resten kvar ...B-Å Åhs skrev:1. Fixa till rundgångsdäpning på kontran ( för fredag) Fixat
2. Laga Marshall 8008 gitarrslutsteg
3. Laga Rocktron baspreamp
4. Bygga några germanium Fuzz FAce kloner
5. Renovera segeljolle för nästa säsong.
.....
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
-
- Kontot är inaktiverat
Fan vad coolt att du följde färgtemat!Nick skrev:Iceman:
Byta straplocks till guldfärgade.
Skaffa mickar från Evilbiker och löda fast.
Funderar lite på att skaffa grövre stängar också.
Fendern:
Skaffa tunnare stängar, intonera och justera stränghöjden.
Funderar även på att skaffa en el-orgel att bygga om.

- Ahab
- Medlem+
- basmartin
- Medlem+++
Ska bara få tag på stämskruvar så ska jag snart börja bygga på min potlösa 4-micks jazzbas.
Martinus Olai Gothenburgiensis
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Kontot är inaktiverat
Nu ser det ut som om detta blir av redan nu...får se under helgen vad som händer...Roland skrev:
Ibanez Iceman:
Efter stallbytet känner jag mig ganska färdig. Det enda som är ett "måste" är att så småningom slänga på svarta spännskruvar.
(det vore iofs intressant att slänga i de där Bartolini-mikarna som ligger här i hyllan...men nä, det får va)
- Liten
- Hedersmedlem
- spinaeus
- Medlem
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Tack, tack. Inte helt lätt att skriva i sunburst. Nästa bas jag köper får nog bli enfärgad iställetRoland skrev:Fan vad coolt att du följde färgtemat!Nick skrev:Iceman:
Byta straplocks till guldfärgade.
Skaffa mickar från Evilbiker och löda fast.
Funderar lite på att skaffa grövre stängar också.
Fendern:
Skaffa tunnare stängar, intonera och justera stränghöjden.
Funderar även på att skaffa en el-orgel att bygga om.

-
- Kontot är inaktiverat
Sådär ja...då har "Kermit" fått svarta stämskruvar...Roland skrev:
Ibanez Iceman:
Efter stallbytet känner jag mig ganska färdig. Det enda som är ett "måste" är att så småningom slänga på svarta spännskruvar.
(det vore iofs intressant att slänga i de där Bartolini-mikarna som ligger här i hyllan...men nä, det får va)