Badass-stall placering?
- maxoges
- Medlem++
Badass-stall placering?
Jag har en texasbas med tokaihals. Skallängden blir för lång och stallet måste flyttas mot halsen. Hur måttar jag med badass-stallet vart det ska sitta?
-
- Medlem+
Om halsen är bandad för 34" skallängd, till exempel, så ska det vara 34" från översadel till stallsadel. Sen måste man ha justermån bakåt på sadlarna, för att kompensera för strängarnas egen tröghet - så jag föreslår följande:
Justera G-strängens sadel så att den ligger nån halv centimeter ifrån slutet på skruven, så att säga. (du ska ha möjlighet att justera sadeln så att stränglängden "lite kortare", eller "mycket längre" när det är klart). Använd sedan G-strängen som måttstock och placera stallet så att sadeln hamnar precis 34" (om det är 34" skala) från översadeln/nollbandet.
Justera G-strängens sadel så att den ligger nån halv centimeter ifrån slutet på skruven, så att säga. (du ska ha möjlighet att justera sadeln så att stränglängden "lite kortare", eller "mycket längre" när det är klart). Använd sedan G-strängen som måttstock och placera stallet så att sadeln hamnar precis 34" (om det är 34" skala) från översadeln/nollbandet.