Jag har en vision om att försöka ge min filtklädda "hembyggda" (inte jag som byggt) 2x12:a lite nya kläder. 2 frågor:
- Hur omöjligt är det för mej att få den klädd i svart vinyl på egen hand?
- Finns det nån på PB som har tid/lust/kunskap att göra det? Gärna mot ersättning förstås (in natura eller via världsbanken)!
Har ni båda lurifaxar kollat med Tommy Kent?
Dvs TKS?
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Nja, tänker väl att TkS har nog jobb med dom "riktiga" lådorna...
Men han borde ha bra koll på var man beställer totexen.
Jag har förresten tagit några bilder på min låda, om nån vill se...
engson skrev:Jag har förresten tagit några bilder på min låda, om nån vill se...
Ingen bild, ingen låda, ingen bas ingen basist vet du väl?
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Ska vi bjuda in till en workshop nån gång i sommar?
Vi kan vara hemma i min trädgård. Gott om tältplatser och replokal i källaren för rekreation efter dagarnas slit med sax (?) och häftpistol (?)!
Top'n'trim verkar ha mycket att välja på. Butiken ligger dessutom i Helsingborg, så man kan komma dit och handla IRL.
Behöver nu ett sista tag med hjälp att välja rätt.
Jag vill ha en vinyl som matchar min TKS så bra som möjligt.
Top'n'trims varianter finns här: http://www.topntrim.nu/vinyl/vanlig_vinyl.php
och TKS:en ser ut så här:
Jag har ordnat hjälp till själva hantverket nu, och har hittat en lokal leverantör av vinylen.
MEN jag behöver tips till var man får tag på frontgaller!!
Har sökt i några gamla trådar, men blev inte klokare. Helst vill jag alltså att den ska matcha min tKS 1158 så bra som möjligt!
Tacksam för alla idéer!!